Předmět: Reflections on Leisure

» Seznam fakult » FTE » KPD
Název předmětu Reflections on Leisure
Kód předmětu KPD/KREFL
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Novotný Michal, Mgr.
Obsah předmětu
Diskuse nad vybranými texty z oblasti Leisure Studies (každoročně aktualizováno), např. 1. Choice and Experiential Definitions of Leisure, LSA Newsletter No. 63, November 2002. 2. Boredom in Free Time, LSA Newsletter No. 64, March 2003. 3. Leisure and Citizen Participation: A Salutary Reciprocity, LSA Newsletter No. 65, July 2003. 4. The Importance of Concepts in Leisure Studies, LSA Newsletter No. 71, July 2005. 5. Non-Western Leisure: How to Study It, LSA Newsletter No. 72, November 2005. 6. Contemplation as Leisure and Non-Leisure, LSA Newsletter No 73, March 2006. 7. The Serious Leisure Perspective, LSA Newsletter No. 75, November 2006. 8. Social Networks in Leisure-From Meso to Macro Structure, LSA Newsletter No. 82, March 2009. 9. Addiction to Leisure Activities: Is It Possible?, LSA Newsletter, No. 86, July 2010. 10. Flow in Serious Leisure: Nature and Prevalence, LSA Newsletter, No. 87, November 2010. 11. Personal Memoirs, Project-Based Leisure and Therapeutic Recreation for Seniors, LSA Newsletter, No. 88, March 2011. 12. Leisure Choice, Facilitation and Constraint, LSA Newsletter, No. 88, July 2011. 13. Leisure and Happiness, LSA Newsletter, No. 89, November 2011. 14. Self-Directed Learning as a Foundation for Complex Leisure, LSA Newsletter, No. 90, March 2012. Diskutován bude zejména smysl textu, nicméně ? bude-li to třeba ? také s ohledem na stránku gramatickou a lexikální (terminologickou).

Studijní aktivity a metody výuky
Práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Studenti se seznámí s vybranými oborovými tématy (pedagogika volného času, leisure studies) a související terminologií, zdokonalí se v dovednosti aktivně používat anglický jazyk v diskusi odborného textu.
porozumění cizojazyčnému odbornému textu, schopnosti a dovednosti rozvíjené písemným projevem v cizím jazyce, prohloubení schopnosti reflexe vybraných aspektů volnočasové problematiky
Předpoklady
středně pokročilá znalost angličtiny

Hodnoticí metody a kritéria
Esej

V prezenční formě studia aktivní účast na semináři, samostatná domácí příprava (práce s textem) a pedagogické výstupy. V kombinované formě 1. splnění 3 zadaných úkolů/pracovních listů 2. vypracování 1 eseje (min. 3 normostrany) nebo vlastního pracovního listu k libovolnému odbornému textu/video/audiu. Lze vybírat z opor či dle vlastního výběru. Studenti KS si po dohodě s vyučujícím zvolí, zda budou docházet na rozvrhované konzultace, nebo odevzdají písemnou práci.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr