Předmět: Tiempo libre

» Seznam fakult » FTE » KPD
Název předmětu Tiempo libre
Kód předmětu KPD/KTL
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk španělština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zbudilová Helena, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Pedagogika volného času. 2. Pedagogické principy volného času. Myšlenkové proudy. 3. Volný čas v edukačních centrech. 4. Volný čas dětí a mládeže. 5. Organizace Observatorio de la Juventud ve Španělsku. 6. Sociokulturní animace: pojetí, základy a praxe. 7. Pedagogika volného času: nové výzvy. 8. Projekty pedagogiky volného času a alternativní pedagogika ve Španělsku. 9. Sociokulturní animace a neformální vzdělávání ve volném čase. En espaňol: 1. Pedagogía del ocio y tiempo libre. 2. Principios pedagógicos del tiempo libre. Corrientes del pensamiento. 3. Ocio y el tiempo libre en los centros educativos. 4. Tiempo libre infantil y juvenil. 5. Observatorio de la juventud en Espaňa. 6. La animación sociocultural: conceptos, fundamentos y prácticas. 7. La pedagogía del ocio: nuevos desafíos. 8. Proyectos de pedagogía del ocio y el tiempo libre y la pedagogía alternativa en Espaňa. 9. La animación sociocultural y la educación no formal en el tiempo libre y de ocio de ciudadanía.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Písemná práce (např. u souborných zkoušek, klauzur), E-learning, Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie)
Výstupy z učení
Cílem výuky je uvést studenta do četby španělsky psaného odborného textu z oblasti pedagogiky volného času a rozvíjet jeho schopnost porozumění a interpretace cizojazyčných materiálů.
Student prohlubuje své znalosti a dovednosti při práci se španělsky psaným odborným textem z oblasti pedagogiky volného času.
Předpoklady
Předmět nepředpokládá žádné vstupní znalosti nad rámec požadavků přijímacího řízení. Vyučovací metody: Důraz je kladen na dialogické metody - diskuze, rozhovor a brainstorming - které podporují aktivní zapojení studentů, kritické myšlení a sdílení názorů při práci s odbornými texty. Výuka zahrnuje také práci s tištěnými i digitálními zdroji (odborná literatura, internet, multimédia), čímž se posiluje informační gramotnost a samostatné učení. Hodnocení probíhá formou analýzy výkonů studentů, přičemž důraz je kladen na kvalitu zpracování zadaných úkolů a schopnost aplikovat získané poznatky v pedagogické praxi.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Forma způsobu ověření: kombinovaná (písemná a ústní) Aktivní účast na seminářích - průběžná a komentovaná četba a překlad textů zaměřených na pedagogiku volného času, popř. diskuze nad vybranými odbornými problémy. Vypracování písemné práce na zadané téma (rozsah min. 3 strany) a její prezentace.
Doporučená literatura
  • Carretero Díaz, M. Á. Educación para el ocio y el tiempo libre. León: Universidad de León. 2005.
  • Cembranos, F. La animación sociocultural: una propuesta metodológica. Madrid: Popular. 2023.
  • Cortés, M. C. El tiempo libre y el juego en la educación. Propuestas pedagógicas. Madrid: Homosapiens. 2021.
  • Dubský, J. Velký španělsko-český slovník, 1. díl (A-H). Praha: Academia, 1999.
  • Dubský, J. Velký španělsko-český slovník, 2. díl (I-Z). Praha: Academia, 1999.
  • González Lorca, E. Transformar la educación para cambiar el mundo. Región de Murcia: Consejería de Educación y Cultura. 2021.
  • Iglesias Vidal, Edgar. Educación intercultural en el tiempo libre. Barcelona: Popular. 2023.
  • Lezaeta, M. L. La importancia del tiempo libre en niňos y adolescentes: porqué es crucial que no siempre estén ocupados. Clarín. 2023.
  • Llull Peňalba, J. Teoría y práctica de la educaión en el tiempo libre. Madrid: CCS. 1999.
  • Prado Chala, R. D. Las actividades recreativas y el uso del tiempo libre de los adolescentes: revisión sistemática. Gade. 2023.
  • Punti Vidal, Joaquin. Educar en tiempos dificiles. Madrid: Librero. 2021.
  • Sáez, I. A. Educación en el tiempo libre: la inclusión en el centro. Barcelona: Octaedro. 2019.
  • VV.AA. Programación, ejecución y difusión de proyectos educativos en el tiempo libre. Madrid: Elearning. 2015.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr