Název předmětu | Metodika literární výchovy ve volném čase 2 |
---|---|
Kód předmětu | KPD/MLD2 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1.-3. Aktivizující metody: didaktické hry. Netradiční metody (např. besedy, tvořicí náměty, tvorba učebních pomůcek, literární hry a kvizy). 4.-6. Vybrané metody, techniky a postupy: brainstorming, clustering, diskuse, E-U-R, expertní a debatní skupiny, INSERT, komunitní kruh, ledolamky a myšlenková mapa. 7.-9. Vybrané metody, techniky a postupy: oživené obrazy, párové čtení, pětilístek, sebehodnocení a shrnování, skládačkové učení, skupinová práce, řazení textu a řízené čtení. 10.-11. Vybrané metody, techniky a postupy: ukončení příběhu, Vennův diagram, víceúrovňový systém kladení otázek, volné psaní, klíčové pojmy a kostka. 12.-13. Aktuální výzvy literární výchovy ve volném čase (čtenářská gramotnost, kritické myšlení, rozvoj schopnosti porozumění textu, rozvoj schopnosti vyjadřování /vyprávění, charakteristika a popis/, záznamy z četby, tvorba vybraných autorů ve výchově ve volném čase).
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Kurz navazuje na předmět Metodika literární výchovy 1. Cílem je systematické prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti literární výchovy, které mohou aplikovat v pedagogice volného času.
Student se orientuje v problematice literární výchovy. |
Předpoklady |
Kurz navazuje na předmět Metodika literární výchovy 1.
KPD/KMLD1 ----- nebo ----- KPD/MLD1 |
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na seminářích, průběžné vypracování zadávaných úloh. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Teologická fakulta | Studijní plán (Verze): Pedagogika volného času (2018) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |