Předmět: Didaktika náb. a etické výchovy 2

» Seznam fakult » FTE » KPD
Název předmětu Didaktika náb. a etické výchovy 2
Kód předmětu KPD/NDNV2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk čeština, angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Havel Tomáš, Mgr. Dr. theol.
Obsah předmětu
Didaktika náboženského vzdělávání jako věda Praktická didaktická cvičení - předmět náboženství na státních školách Praktická didaktická cvičení - mezipředmětové vztahy Praktická didaktická cvičení - katecheze v církvi

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Písemná práce (např. u souborných zkoušek, klauzur), Pozorování, Projekce (statická, dynamická), Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie), Projektová výuka, Skupinová výuka, Případová studie
Výstupy z učení
Předmět je zaměřen na prohloubení přehledu o teorii oborové didaktiky náboženského vzdělávání v různých evropských zemích a v České republice.
Studenti si prohloubí a systematizují znalosti o teorii oborové didaktiky náboženského vzdělávání, diskutují a hodnotí alternativní možnosti zprostředkování různých obsahů v různých formách výuky a disponují zpětnou vazbou od účastníků skupiny týkající se dosaženého stupně profesionality při konkretizaci kurikulárních programů v didaktické praxi.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce

Aktivní účast na seminářích (povolená absence 20 %), písemné zpracování seminární práce prokazující osvojení získaných znalostí a dovedností a její obhájení v kolokviu.
Doporučená literatura
  • Baldermann, I. Úvod do biblické didaktiky. Jihlava, 2004.
  • Čapek, R. Moderní didaktika: Lexikon výukových a hodnotících metod. Praha, 2019.
  • Čapek, Robert. Moderní didaktika: Lexikon výukových a hodnotících metod. Praha, 2019.
  • Hilger, G. - Leimgruber, S. - Ziebertz, H. G. Religionsdidaktik: Ein Leitfaden für Studium, Ausbildung und Beurf. Mnichov, 2003.
  • Hilger, G. ? Leimgruber, S. ? Ziebertz, H. G. Religionsdidaktik: Ein Leitfaden für Studium, Ausbildung und Beurf. München, 2003.
  • Mendel, H. Religionsdidaktik Kompakt. Für Studium, Prüfung und Beruf. Mnichov, 2011.
  • Mendel, H. Religionsdidaktik Kompakt. Für Studium, Prüfung und Beruf. München, 2011.
  • Muchová, L. Cíle a cesty k hlubšímu lidství: Didaktika náboženství v České republice pro 21. století. České Budějovice, 2017.
  • Muchová, L. Cíle a cesty k hlubšímu lidství: Didaktika náboženství v České republice pro 21. století. České Budějovice, 2017.
  • Muchová, L. Vyslovit nevyslovitelné. Didaktika uvádění do světa symbolů. Brno, 2005.
  • Muchová, Ludmila. Morální výchova v nemorální společnosti?. Brno, 2015.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr