Název předmětu | Speciální témata náboženské pedagogiky |
---|---|
Kód předmětu | KPD/NSTNP |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | čeština, angličtina, němčina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | nespecifikováno |
Studijní praxe | nespecifikováno |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
- otázka po pravdě v náboženském vzdělávání (kritické myšlení, dialog) - výzvy diverzity pro náboženské vzdělávání - příspěvek náboženského vzdělávání k otázkám identity - média jako místo náboženského vzdělávání (digitální svět jako zdroj vzdělávacích podnětů) - náboženská pedagogika a osobnostní rozvoj - spiritualita školy a rozvoj školy jako organizace - nárok autenticity a svátostná katecheze - mezipředmětové vztahy a předmět náboženství
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Výstupy z učení |
Předmět tematizuje a diskutuje vybraná témata náboženské pedagogiky.
Student disponuje základními vhledy v současných teoriích náboženské pedagogiky. Rozumí vztahu mezi náboženskou pedagogikou a ostatními humanitními vědami, především umí vysvětlit, v jakém smyslu využívá náboženská pedagogika různých úhlů pohledu na člověka těchto věd v situaci náboženské výchovy. |
Předpoklady |
Žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška
Prostudování základní literatury a osvědčení znalostí v ústní zkoušce |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Teologická fakulta | Studijní plán (Verze): Teologie (2012) | Kategorie: Filozofie, teologie | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |