Předmět: Reflections on Leisure

» Seznam fakult » FTE » KPD
Název předmětu Reflections on Leisure
Kód předmětu KPD/REFL
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Novotný Michal, Mgr.
Obsah předmětu
Diskuse nad vybranými texty z oblasti Leisure Studies (každoročně aktualizováno), např. 1. Choice and Experiential Definitions of Leisure, LSA Newsletter No. 63, November 2002. 2. Boredom in Free Time, LSA Newsletter No. 64, March 2003. 3. Leisure and Citizen Participation: A Salutary Reciprocity, LSA Newsletter No. 65, July 2003. 4. The Importance of Concepts in Leisure Studies, LSA Newsletter No. 71, July 2005. 5. Non-Western Leisure: How to Study It, LSA Newsletter No. 72, November 2005. 6. Contemplation as Leisure and Non-Leisure, LSA Newsletter No 73, March 2006. 7. The Serious Leisure Perspective, LSA Newsletter No. 75, November 2006. 8. Social Networks in Leisure-From Meso to Macro Structure, LSA Newsletter No. 82, March 2009. 9. Addiction to Leisure Activities: Is It Possible?, LSA Newsletter, No. 86, July 2010. 10. Flow in Serious Leisure: Nature and Prevalence, LSA Newsletter, No. 87, November 2010. 11. Personal Memoirs, Project-Based Leisure and Therapeutic Recreation for Seniors, LSA Newsletter, No. 88, March 2011. 12. Leisure Choice, Facilitation and Constraint, LSA Newsletter, No. 88, July 2011. 13. Leisure and Happiness, LSA Newsletter, No. 89, November 2011. 14. Self-Directed Learning as a Foundation for Complex Leisure, LSA Newsletter, No. 90, March 2012. Diskutován bude zejména smysl textu, nicméně ? bude-li to třeba ? také s ohledem na stránku gramatickou a lexikální (terminologickou).

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie)
Výstupy z učení
Výuka předmětu probíhá převážně v anglickém jazyce. Pracuje se s rozmanitými odbornými zdroji v AJ - studie, články, videa, audia... Studenti se seznámí s vybranými oborovými tématy (education, pedagogy, pedagogika volného času, leisure studies) a související terminologií, s gram. jevy a strukturami, předl. vazbami, které jsou typické pro odborný styl. Zdokonalí se v dovednosti aktivně používat anglický jazyk v diskusi nad odborným textem.
porozumění cizojazyčnému odbornému textu, schopnosti a dovednosti rozvíjené aktivní účastí na odborné diskusi vedené v cizím jazyce, prohloubení schopnosti reflexe vybraných aspektů volnočasové problematiky
Předpoklady
středně pokročilá znalost angličtiny

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta

Aktivní účast na semináři, samostatná domácí příprava (práce s textem). Každý student si připraví 1 odborný text/audio/video/prezentaci v AJ a k němu připraví pracovní list (worksheet) nebo aktivity, které v cca 40 minutovém pedagogickém výstupu probere/vyplní s ostatními studenty.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr