Vyučující
|
-
Zbudilová Helena, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení s obsahem kurzu. Opakování vybraných gramatických jevů. Repaso I, II. 2.-3. Fiestas. Gramatika: vazba soler + inf.; subjuntiv v přít. čase, použití subjuntivu. Komunikace: narozeniny, oslavy, dárky, gratulace. Slovní zásoby. Reálie: Vánoce a jiné svátky ve španělsky hovořících zemích. 4.-5. Relaciones interpersonales. Gramatika: podmiňovací způsob a jeho užití. Vybraná slovesa. Komunikace: povahové vlastnosti, mezilidské vztahy. Slovní zásoba. Reálie: Španělské časopisy, latinskoamerické novely. 6.-7. Salud humana. Gramatika: Rozkazovací způsob (shrnutí), zvratná slovesa (shrnutí). Komunikace: části lidského těla, nemoci, léky, prevence. Slovní zásoba. Reálie: salsa. 8.-9. Narración. Gramatika: souslednost časová, subjuntiv, člen (shrnutí). Komunikace: literární formy, způsob vyjadřování. Slovní zásoba. Reálie: dobytí Mexika. 10.-11. Descripción. Gramatika: estar v imperfektu + gerundium, podmiňovací způsob, nepřímá řeč. Komunikace: literární formy, způsob vyjadřování. Slovní zásoba. Reálie: Obyvatelé Latinské Ameriky. 12.-13. Mis experiencias con el espaňol. Gramatika: absolutní superlativ, tvoření zdrobnělin. Komunikace: studium cizího jazyka, informace o kurzech. Slovní zásoba. Reálie: spanglish, latinskoamerická populace v USA. 14. Repaso.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem předmětu Španělský jazyk 2 (OJA/JSP2) je navázat na aktuální jazykové dovednosti studenta, posunout je a rozšířit o komplexnější gramatiku, slovní zásobu a základní odbornou terminologii v jeho oboru, aby porozuměl odbornému textu a byl schopen komunikovat ve španělsky mluvících zemích. Kurz zohledňuje požadavky Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, kombinuje moderní přístup k výuce jazyků s přístupem odpovídajícím potřebám a požadavkům studentů.
Student zlepší své jazykové schopnosti a dovednosti, gramatiku, čtení, poslech, psaní, konverzaci a rozšíří si odbornou slovní zásobu.
|
Předpoklady
|
Středně pokročilá znalost španělštiny, schopnost rovnoměrného rozvoje jazykových dovedností na úrovni daného kurzu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
70% docházka, písemný test (min. 50%). Závěrečná ústní zkouška sestává: 1. z jednoduché prezentace ve španělštině v Powerpointu cca 10 minut na libovolné odborné téma blízké studovanému oboru. 2. konverzace na doplňková témata
|
Doporučená literatura
|
-
Arenas Olleta, J. et al. Cvičebnice španělštiny. Brno: CP, 2006.
-
Brožová, K. et al. Aventura 2. Plzeň: Klett, 2010.
-
Castro, F. et al. Ven Nuevo 2. Madrid: Edelsa, 2004.
-
Houštecká, E. Španělština v testech s gramatickým minimem. Praha: Leda, 1997.
-
Kattan-Ibarra, J. Perfect Your Spanish. London: Hodder, 2015.
-
Králová, J. a kol. Fiesta 2. Plzeň: Fraus, 2001.
-
Krbcová, M. Španělština pro samouky. Praha: Fragment, 2010.
-
Macíková, O. Španělština pro samouky a večné začátečníky. Brno: Edika, 2012.
-
Prokopová, L. Španělština (nejen) pro samouky. Praha: Leda, 2008.
-
Zbudilová, H., García, Ó. Introducción al Mundo Hispano (Espaňa). Č. Budějovice: PF JU, 2002.
-
Zbudilová, H., Jaraquemada, L. Introducción al Mundo Hispano (América Hispana). Č. Budějovice: PF JU, 2004.
|