Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
První část předmětu probíhá výuka formou exkurzí do následujících typů zařízení (skupina cca 20 osob): - Středisko volného času dům dětí a mládeže - Domov mládeže - Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež - Volnočasové zařízení provozované nestátní neziskovou organizací - Domov důchodců Ve druhé části předmětu každý studenti navštíví školní družinu při některé ze základních škol. Na rozdíl od předcházejících exkurzí jde v tomto případě o hospitaci, tj. návštěvu zařízení za plného provozu. Ve zbývajících týdnech semestru se po studentech vyžaduje porovnání navštívené školní družiny a alespoň jednoho jiného navštíveného zařízení. Hospitace musí být podložena smlouvou, kterou studenti obdrží od garanta předmětu ve třech výtiscích. Po podpisu zástupcem navštívené instituce obdrží jeden originál tato instituce, jeden student odevzdá garantovi předmětu a jeden si ponechá. Student dále vypracuje úvahu o předpokládaném postupu vlastních praxí během studia (odůvodněný harmonogram).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je představit studentům jednotlivá zařízení, která nabízí možnost odborného uplatnění pro pedagogy volného času. Protože se jedná o předmět uvádějící do celé soustavy dalších praktických předmětů, je rovněž cílem ukázat možnosti pro výkon předmětů odborné praxe v průběhu dalšího studia.
Na základě praxe si studenti vytváří konkrétní představu o pedagogických jevech k ilustraci a verifikaci teoretické výuky. V průběhu praxe je kladen důraz na rozvoj dovednosti pozorovat pedagogické jevy a dovednost tyto jevy dokumentovat - dovednost vést si pedagogický deník. Student si během předmětu připraví svůj plán praxí.
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
- absolvování exkurzí v daném termínu (100% účast) - absolvování hospitace ve školní družině dle svého výběru (Před hospitací je nutné uzavřít s institucí odpovídající smlouvu. Tu předá garant předmětu studentovi na úvodním semináři ve třech výtiscích. Jeden originál obdrží navštívená instituce, druhý garant předmětu a třetí si ponechá student.) - účast na seminářích - vypracování úvahy o nejméně 2 navštívených zařízeních (vč. ŠD) - vypracování úvahy o předpokládaném postupu vlastních praxí během studia (odůvodněný harmonogram) - úvahy student odevzdá elektronicky do termínu stanoveném na úvodním semináři (a zároveň nejpozději 72 hodin) před závěrečným rozhovorem - absolvování závěrečného rozhovoru s garantem předmětu
|
Doporučená literatura
|
-
Vyhláška 108/2005 Sb..
-
Vyhláška 74/2005 Sb..
-
Zákon 83/1990 Sb..
-
Podlahová, L. Pedagogická praxe. Olomouc: UP, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
|