Předmět: Agrotourism

» Seznam fakult » FZE » KKM
Název předmětu Agrotourism
Kód předmětu KKM/ANAGT
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Škodová Parmová Dagmar, doc. Dr. Ing.
Obsah předmětu
Přednášky 1. Cestovní ruch jako nástroj rozvoje venkova, možnosti cestovního ruchu na venkově 2. Agroturistika jako forma venkovské turistiky 3. Podnikání v agroturistice, podnikatelský projekt 4. Založení a provozování firmy 5. Ubytovací zařízení a jejich kategorizace 6. Marketing agroturistického podnikání, marketingová komunikace 7. Doprovodné programy, aktivity pro volný čas 8. Propagace, informační a rezervační systém 9. Tvorba nabídek pro jednotlivé zájmové skupiny 10. Destinační management 11. Veřejný sektor v politice turismu 12. Poskytování dotací z rezortu ministerstva zemědělství, MPSV, MPO, MMR 13. Úspěchy venkovské turistiky v Rakousku a Německu 14. Dynamika rozvoje agroturistiky ve Francii Cvičení 1. Úvodní seminář 2.-14. Ukázka praktických příkladů, navazujících na teorii probíranou v přednáškách, odborná exkurze do agroturistické farmy.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 56 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 50 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 32 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je pochopení podstaty agroturistiky, venkovské turistiky, významu cestovního ruchu v rozvoji regionů. Základní pojmy a historické etapy vývoje agroturistiky jako formy cestovního ruchu, úloha agroturistiky ve společnosti a v zemědělském podniku. Průzkum trhu, typologie klientů, proces segmentace, formy nabídky. Požadavky na ubytovací, stravovací, dopravní a další služby spojené s agroturistikou. Podpůrné organizace na českém trhu. Zahraniční zkušenosti s agroturistikou. Nástroje tvorby produktů: produkt, cena, distribuce a marketingová komunikace. Formy prezentace a participace na trhu. Důraz je kladen nejen na studium teoretických základů řízení provozu služeb v cestovním ruchu, ale též na praktické zvládnutí aktuálních úloh, s nimiž se provozovatelé agroturistických farem setkávají v každodenní praxi. Praktická část je spojena s odbornými akcemi do vybraných subjektů agroturistiky. Spolupráce s odborníky na agroturistiku z MZe a MMR.
Studenti rozumí základním principům podnikání v agroturistice, jsou schopni vypracovat projekt nabídky služeb cestovního ruchu, sestavovat plány akcí a kalkulovat je
Předpoklady
Předmět není podmíněn žádným jiným předmětem. Je však doporučeno určité penzum informaci v oblasti environmentalistiky (např. EIA) a ekonomice (základy ekonomie).

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Seminární práce

Požadavky k zápočtu: seminární práce v rozsahu 7 stran, Požadavky ke zkoušce: písemný test, ústní zkouška
Doporučená literatura
  • Foret M., Foretová V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: Grada., 2001.
  • Palatková, M. Marketingový management destinací. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3749-2.
  • Stříbrná, M. Venkovská turistika a agroturistika. Praha, 2005. ISBN 80-86726-14-2.
  • Škodová Parmová, D. Agroturistika. České Budějovice, 2007. ISBN 978-80-7394-009-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr