| Název předmětu | Psychiatrie |
|---|---|
| Kód předmětu | UFM/CPSCH |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Přednáška: (2 hod týdně - 6 týdnů) 1. týden: Zdraví a duševní zdraví, hnutí za duševní hygienu. Psychiatrické diagnózy a jejich klasifikace; deklarace lidských práv duševně nemocných. 2. týden: Organické duševní poruchy včetně symptomatických. Duševní poruchy a poruchy chování vyvolané účinkem psychoaktivních látek. 3. týden: Schizofrenie, schizofrenní poruchy a poruchy s bludy. Poruchy nálady, afektivní poruchy. Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem. Behaviorální syndromy spojené s fyziologickými poruchami a somatickými faktory (poruchy příjmu jídla, poruchy spánku, sexuální dysfunkce). 4. týden: Duševní poruchy a poruchy chování spojené s šestinedělím. Poruchy osobnosti a chování u dospělých (specifické poruchy osobnosti, návykové a impulzivní poruchy, poruchy pohlavní identity, poruchy sexuální preference, psychické a behaviorální poruchy spojené se sexuálním vývojem a orientací). 5. týden: Mentální retardace. Poruchy psychického vývoje. Poruchy chování a emocí se začátkem obvykle v dětství a v adolescenci. 6. týden: Poruchy příjmu potravy. Akutní stavy v psychiatrii a jejich zvládání.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
" Student/ka bude znát základní psychiatrická onemocnění a možnosti jejich diagnostiky a terapie. " Student/ka se bude orientovat v problematice přednemocniční péče o nemocné s psychiatrickým onemocněním. " Student/ka bude schopen/schopna posoudit a analyzovat závažnost stavu pacienta s psychiatrickým onemocněním. " Student/ka bude schopen/schopna plánovat a realizovat specifickou péči. " Student/ka bude schopen/schopna edukovat pacienta a rodinu.
" Student/ka zná základní psychiatrická onemocnění a možnosti jejich diagnostiky a terapie. " Student/ka se orientuje v problematice přednemocniční péče o nemocné s psychiatrickým onemocněním. " Student/ka je schopen/schopna posoudit a analyzovat závažnost stavu pacienta s psychiatrickým onemocněním. " Student/ka je schopen/schopna plánovat a realizovat specifickou péči. " Student/ka je schopen/schopna edukovat pacienta a rodinu. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Podmínky zápočtu: Plnění stanovených úkolů daných pro domácí přípravu - samostudium (50 stran), zápočtový test Podmínky zkoušky: V rámci ústní zkoušky prokázání znalosti dané problematiky. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|