1. týden: Úvod do studia 2. týden: Slovotvorba (slova jednoduchá a složená). 3 - 4. týden: Základní kategorie substantiv (deklinace, pád, rod), adjektiva 1. a 2. deklinace. 5. - 6. týden: Terminologie trávící soustavy. Přívlastek shodný a neshodný. 7. - 8. týden: Terminologie oběhové a dýchací soustavy. Substantiva 4. deklinace, předpony, vyjadřování laterality. 9. - 10. týden: Terminologie pohybového ústrojí - části těla a kosti. Adjektiva 3. deklinace, řadové číslovky. 11. týden: Shrnutí, závěrečné opakování. 12. týden: Zápočtový test.
|
" Student/-ka se seznámí se základními gramatickými kategoremi latiny " Student/-ka bude zvládat latinskou výslovnost " Student/-ka se bude orientovat v latinsko českém slovníku " Student/-ka bude mít slovní zásobu a gramatiku latinských substantiv všech pěti deklinací a adjektiv 1. a 2. dekl. " Student/-ka bude znát základní latinské předložky " Student/-ka bude rozumět základní zdravotnické terminologii po lexikální i gramatické stránce, " Student/-ka umí užít základních latinských substantiv všech deklinací ve spojení s jinými substantivy, adjektivy a " Student/-ka bude rozumět odborným výrazům vytvořeným na základě latiny a řečtiny.
" Student/-ka rozumí základním gramatickým kategoriím latiny " Student/-ka ovládá správnou latinskou výslovnost " Student/-ka se orientuje v latinsko českém slovníku " Student/-ka ovládá slovní zásobu a gramatiku latinských substantiv všech pěti deklinací a adjektiv 1. a 2. dekl. " Student/-ka rozlišuje přívlastek shodný a neshodný a umí jej správně použít. " Student/-ka zná základní latinské předložky " Student/-ka rozumí základní zdravotnické terminologii po lexikální i gramatické stránce, " Student/-ka umí užít základních latinských substantiv všech deklinací ve spojení s jinými substantivy, adjektivy a předložkami. " Student/-ka zná základní latinská adverbia a číslovky a rozumí slovesným kategoriím, které mají vliv na tvorbu odborného názvosloví. " Student/-ka zná ekvivalenty základních odborných výrazů v latině a řečtině. " S pomocí slovníku je student-ka schopen/-na porozumět latinské diagnóze. " Student/-ka rozumí odborným výrazům vytvořeným na základě latiny a řečtiny.
|
-
COLLINS, C. E. A Short Course in Medical Terminology. Lippincott Williams, 2013. ISBN 1451176066.
-
Doskočil, O. Breviarium grammaticae Latinae. Přehled latinské gramatiky pro studenty bakalářských oborů zdravotně sociálního zaměření. České Budějovice: ZSF JU, 2005. ISBN 80-7040-753-0.
-
Ehrich, A., Schroeder, C. L. Medical Terminology for Health Professions.. Albany: Delmar Thomson Learning, 2001. ISBN 0-7668-1297-9.
-
HUGO, J., VOKURKA, M. FIDLEROVÁ, M. Slovník lékařských zkratek. Praha: Maxdorf, 2016. ISBN 978-80-7345-519-4.
-
Chabner, D. Medical Terminology: A Short Course. Saunders, 1994. ISBN 9781455758302.
-
KÁBRT, J, KÁBRT, J. JR. Lexicon medicum. Praha, Galén, 2015. ISBN 978-80-7492-200-8.
-
Steiner, S. S. Quick Medical Terminology. A Self-Teaching Guide. Hoboken: John Wiley & Sons, 2003. ISBN 0-471-23359-5.
-
Svobodová, D. Terminologiae medicae vestibulum. Úvod do řecko-latinské lékařské terminologie. Praha, 2003. ISBN 80-7184-737-2.
-
Vejražka, M, Svobodová, D. Terminologiae medicae ianua. Úvod do problematiky řeckolatinské lékařské terminologie pro studenty magisterského studia lékařství.. Praha: Academia, 2002. ISBN 80-200-0929-9.
-
Vokurka, M., Hugo, J.:. Velký lékařský slovník. Medicína v souvislostech.. Praha: Maxdorf, 2006. ISBN 80-7345-105-0.
-
ŽALUD, Z., DOSKOČIL, O. Lékařská terminologie pro nelékařské zdravotnické obory. České Budějovice: ZSF JU, 2015.
|