Vyučující
|
-
Prokešová Radka, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Semináře 1.- 2. Vymezení terminologie v oblasti base managementu a jeho ukotvení v současné české legislativě, vč. významných dokumentů v oblasti base managementu 3.- 4. Kritické uvažování při aplikaci base managementu v organizacích 5.- 6. Význam kreativity při aplikaci base managementu 7.- 8. Perspektivy CEO a vedení organizace base managementu ? na základě právní formy organizace 9.-10. Perspektivy CEO a vedení organizace base managementu ? nadace 11.-12. Perspektivy CEO a vedení organizace base managementu ? obecně prospěšné společnosti 13.-14. Perspektivy CEO a vedení organizace base managementu ? zapsaný spolek 15.-16. Perspektivy CEO a vedení organizace base managementu ? zapsaný ústav 17.-18. Perspektivy CEO a vedení organizace base managementu ? veřejná správa a samospráva 19.-20. Klíčoví stakeholděři v base managementu 21.-22. Aplikace base managementu na základě cílové skupiny organizace ? rodina 23.-24. Aplikace base managementu na základě cílové skupiny organizace ? senioři 25.-26. Aplikace base managementu na základě cílové skupiny organizace ? osoby s postižením 27.-28. Aplikace base managementu na základě cílové skupiny organizace ? osoby sociálně vyloučené
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je podpořit odbornou způsobilost a rozvíjet kompetence studujících k výkonu vedoucí pozice v příslušných typech institucí a organizací v oblasti sociální práce, prostřednictvím příkladu dobré praxe a vlastní praktické zkušenosti.
Student po absolvování předmětu zná principy base managementu, vč. jeho aplikace. Orientuje se v legislativě vztahující se k vedení organizací, a to jak v oblasti právní formy, tak v oblasti cílové skupiny organizace. Student je schopen v souvislostech base managementu kriticky uvažovat a kreativně přistupovat k procesním mechanizmům dané organizace, umí aplikovat metody a techniky base managementu v organizacích sociální práce a umí účinně rozvíjet komunikaci mezi klíčovými stakeholdery.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zápočet: seminární práce (stínování managera). Zkouška: ústní rozprava o principech a metodách base managementu probíraných v jednotlivých seminářích a reflexe aplikace jednotlivých principů base managementu v organizacích.
|
Doporučená literatura
|
-
BLANCHARD, K., JOHNSON, S. Nový One Minute Manager. Praha: Portál,, 2017. ISBN 978-80-262-1177-8.
-
Kannan, D. Role of multiple stakeholders and the critical success factor theory for the sustainable supplier selection. International Journal of Production Economics, 2014.
-
MARTINEZ-GIL, J. Automated knowledge base management: A survey. Computer Science Review, 2015.
-
Plamínek, Jiří. Průvodce moderního náčelníka : management pro pokročilé. 1. vydání. Praha : Management Press, 2017. ISBN 978-80-7261-470-7.
-
URDZIKOVÁ J. Komunikace ? významný prostředek nespokojenosti managementu.. Trendy Ekonomiky a Managementu, 2013.
-
Veber, J. a kol. Management. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-200-0.
|