Předmět: Marketing a marketingová komunikace

» Seznam fakult » FZS » UHP
Název předmětu Marketing a marketingová komunikace
Kód předmětu UHP/LMARK
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Molek Jan, Ing. CSc.
  • Klímová Marie, Ing. Ph.D.
  • Kubeš Miroslav, Ing. MBA
Obsah předmětu
Semináře: 1. Pojetí marketingu a jeho východiska 2. Služby a jejich specifika 3. Marketingový informační systém 4. Marketingová politika organizací poskytující služby 5. Marketingové plánování 6. Marketingový mix 7. Rozpočet 8. Realizace a kontrola plnění marketingových strategií 9. Aktuální problémy služeb z pohledu marketingu 10. Model osmi dimenzí excelence

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výstupy z učení
Anotace: Předmět zahrnuje nejnovější poznatky z oblasti marketingu. Obsahem jsou aktuální poznatky současné teorie uplatňované při marketingovém průzkumu, tvorbě marketingového plánu a strategie s akcentem na jejich aplikaci v organizacích služeb. Cíle: - Osvojení si marketingového myšlení s tvůrčí aplikací v oblasti zdravotních a sociálních služeb. - Naučit studenty jak aplikovat získané poznatky a vědomosti v reálné praxi.
Student zná a chápe: - Podstatu marketingu a jeho význam v organizacích služeb. - Obsah základních marketingových činností a jejich funkci. Student dokáže, je schopen, umí: - Orientovat se v problematice marketingu (v rozsahu vymezeném obsahem předmětu) a vysvětlit význam a funkci základních činností marketingu. - Aplikovat získané poznatky a vědomosti v reálné praxi.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Kolokvium

Aktivní zapojení studenta do výuky a úspěšné obhájení závěrečných týmových prací (vypracování konkrétního podnikatelského záměru).
Doporučená literatura
  • FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů.. Praha, Management Press, 2008., 2008.
  • HORECKÝ, J. Marketing sociálních služeb.. Tábor, 2008.
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing.. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004.
  • KOTLER, P. Inovativní marketing.. Grada Publishing, a.s., 2005. ISBN 80-247-0921-X.
  • KOTLER, P. Marketing od A do Z. Osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer.. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-082-1.
  • KOTLER, P. 10smrtelných hříchů marketingu. Jak je rozpoznat a nespáchat.. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004.
  • MOLEK,J. Marketing sociálních služeb.. Praha: VÚPSV, v.v.i., 2009. ISBN 978-80-7416-026-4.
  • SOLOMON, M.R., MARSHALL, E.W., STUARTOVÁ, E.W. Marketing očima světových marketig manažerů.. Brno, Computer Press, a.s.,2006., 2006.
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb-efektivně a moderně.. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr