Vyučující
|
-
Koudelková Vlasta, PhDr. Ph.D.
-
Velemínský Miloš, doc. MUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Odborná praxe je orientována na oblast primární, sekundární i terciární péče. Studenti si prohloubí znalosti a praktické dovednosti při poskytování individuální péče porodní asistentky o zdraví a potřeby žen v průběhu těhotenství a porodu, v zařízeních různého typu a druhu péče.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako praktický. Výuka probíhá ve zdravotnických pracovištích formou blokové výuky. Umožňuje studentům aplikovat v podmínkách klinických zdravotnických pracovišť teoretické vědomosti a praktické dovednosti, které získali studiem teoretických a teoreticko-praktických studijních předmětů v učebnách a laboratořích vysoké školy. Poskytuje prostor pro zdokonalování zručností, dovedností a návyků, komunikačních dovedností, učí studenty samostatnosti, odpovědnosti a práci v týmu. Odborná praxe je orientována na oblast podpory zdraví, prevence vzniku onemocnění a poskytování péče v porodní asistenci v ambulantních i lůžkových zařízeních a v komunitní péči. Studenti se seznámí se strukturou péče v porodní asistenci a s jejími formami v ambulantních, jednodenních, lůžkových a domácích zdravotních službách, zvláště s organizací zdravotních služeb v rámci péče o ženu a dítě. Naučí se základním dovednostem v porodní asistenci. Zaměření odborné praxe je na primární i ambulantní péči v porodní asistenci, péči na porodním sále a v šestinedělí, na péči o těhotné a o ženy s rizikovým těhotenstvím, na péči o novorozence na novorozeneckém oddělení, na ošetřovatelskou péči na gynekologickém oddělení včetně operačních sálů. Výuka probíhá pod vedením akademického pracovníka vysoké školy nebo školitele odborné praxe - mentora odborné praxe. Je stanoven přehled povinných výkonů (dovedností) v porodní asistenci a tyto výkony prováděné na odborné praxi jsou zaznamenávány do Záznamníku výkonů a jiných odborných aktivit v porodní asistenci - Logbook.
Student/ka: - se orientuje v oblasti primární, sekundární a terciární péče u ženy a novorozence - předvede osvojení činností souvisejících s uspokojováním základních potřeb klientky/pacientky - prokáže osvojení ošetřovatelských diagnosticko-terapeutických činnost - prokáže osvojení dovedností v porodní asistenci
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
UOP/AOPR4 a zároveň UOP/APRI2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Student/ka si vede logbook, provádí sebereflexi své činnosti a dosažených cílů. Zápočet je udělen na základě potvrzené 100% účasti na praxi, hodnocení odborného pracoviště a písemné reflexe studenta a vypracované kasuistiky včetně ošetřovatelského plánu podle určeného ošetřovatelského modelu.
|
Doporučená literatura
|
-
KRIŠKOVÁ, A. a kol. Ošetrovateľské techniky. Martin: Osveta, 2006. ISBN 80-8063-202-2.
-
PROCHÁZKA MARTIN a kol. Porodní asistence. Maxdorf Praha, 2020. ISBN 978-80-7345-618-4.
-
TRACHTOVÁ Eva a kol. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. Brno: NCONZO, 2013. ISBN 978-80-7013-553-2.
-
VYTEJČKOVÁ, R. a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné III.. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-3421-7.
-
VYTEJČKOVÁ, R. A KOL. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II.. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-3420-0.
-
VYTEJČKOVÁ, R. a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I.. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3419-4.
-
WORKMAN, B. A., BENNETT, C. L. Klíčové dovednosti sester. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1714-X.
|