Název předmětu | Problematika menšin v porodní asistenci |
---|---|
Kód předmětu | UOP/APMPA |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Přednáška: 1. (1 hod) Globalizace, lidská práva a postavení cizinců v ČR a vybraných zemích. 2. (1 hod) Zdravotně sociální aspekty života cizinců v ČR. 3. (1,5 hod) Edukační činnost porodních asistentek v multikulturní/transkulturní péči. 4. (1,5 hod) Komunikační zásady v multikulturní/transkulturní péči se zaměřením na komunikaci s ženami v souvislosti s těhotenstvím a porodem. 5. (1 hod) Multikulturní ošetřovatelské diagnózy a tvorba kulturně uzpůsobeného ošetřovatelského plánu. 6. (1 hod) Národnostní situace a etnické prostředí české společnosti. Seminář: 1. (3 hod) Nejčastější náboženské skupiny v ČR a jejich specifika se zaměřením na ženy v souvislosti s těhotenstvím a porodem. 2. (4 hod) Nejčastější etnické a národnostní skupiny v ČR a jejich specifika se zaměřením na ženy v souvislosti s těhotenstvím a porodem.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Umožňuje lépe porozumět odlišnostem v chování vybraných etnických, kulturních a náboženských skupin obyvatelstva. Zaměřuje se na odlišnosti v péči o individuální potřeby v multikulturním/transkulturním prostředí s cílem přizpůsobit poskytovanou péči ženám z minoritních skupin.
Student/ka: - rozumí základním pojmům multikulturního/transkulturního ošetřovatelství - má informace o vybraných etnických, kulturních a náboženských skupinách - umí přizpůsobit ošetřovatelskou péči jednotlivcům, rodinám i komunitám z minoritních skupin - chápe souvislosti potřeby společenské podpory při zajišťování péče a pomoci v rámci multikulturního ošetřovatelství; zajištění kontinuity zdravotní a sociální péče - rozumí odlišnostem péče o individuální potřeby ženy v multikulturním ošetřovatelství v rámci systému primární, sekundární a terciární zdravotnické péče - umí základy hodnocení (posuzování) aktuálního zdravotního stavu ženy v rámci multikulturního ošetřovatelství - dokáže cíleně edukovat ženu v rámci multikulturního/transkulturního prostředí |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
90% účast na seminářích, aktivní zapojení do výuky, individuální příprava na semináře, vypracování seminární práce, její prezentace a obhajoba, ústní zkouška |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|