Vyučující
|
-
Belešová Romana, Mgr. Ph.D.
-
Tůmová Michaela, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do studia na ZSF JU (struktura ZSF JU, výhody spojené se studiem na ZSF JU - VPN, přístup k databázím, přístup k programům na zpracování dat prostřednictvím CITRIX). 2. Online zdroje, možnosti Akademické knihovny JU - I. 3. Online zdroje, možnosti Akademické knihovny JU - II. 4. Typologie výstupů v jednotlivých předmětech. Formální požadavky (seminární práce, esej, úvaha, aj.). - I. 5. Typologie výstupů v jednotlivých předmětech. Formální požadavky (seminární práce, esej, úvaha, aj.). - II. 6. Citační pravidla, plagiátorství. 7. Prezentace své práce - pravidla, didaktické zásady. 8. Studijní plán, sylaby jednotlivých předmětů v časové posloupnosti. Struktura a podmíněnost předmětů a jejich význam v časové posloupnosti. 9. STAG a e-learning MOODLE. Výhody pro studenty. 10. Kombinovaná forma studia - požadavky, specifika. 11. Studovaný program - jeho specifika. Název studijního programu, legislativní ukotvení, profesní kompetence. 12. Mezinárodní rozměr programu, historie, velké osobnosti programu. 13. Odborné společnosti působící v dané profesi,. Informační zdroje programu. 14. Uplatnění absolventů v praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Práce s multimediálními zdroji (texty, internet, IT technologie)
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty s organizační strukturou fakulty a s významem studovaného programu, vysvětluje jeho základní aspekty. Dále seznamuje studenty s univerzitními i fakultními předpisy, které je nutné respektovat.
Student/ka: - Popíše strukturu ZSF - Využívá online zdroje Akademické knihovny - Charakterizuje platnou legislativu pro studovaný program - Popíše jednotlivé typy výstupů ve studovaných předmětech (seminární práce, úvaha, esej aj.) - Popíše základní etická pravidla při zpracování jednotlivých typů výstupů - Definuje pravidla a didaktické zásady prezentace - Popíše studovaný program jeho specifika a možnosti uplatnění absolventů
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Požadavky na studenty: 90% účast na seminářích, aktivní zapojení do výuky, vypracování seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
ČECHOVÁ M., KRČMOVÁ M., MINÁŘOVÁ, E. Současná stylistika. Praha: NLN, 2008. ISBN 978-80-7106-961-4.
-
ČMEJRKOVÁ S., DANEŠ F., SVĚTLÁ J. Jak napsat odborný text. Praha: Leda, 1999. ISBN 80-85927-69-1.
-
Disman, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. 3. vydání. Praha : Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0139-7.
-
Doležal, Antonín. Od babictví k porodnictví. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0277-6.
-
MICHALÍK, P., ROUP, Z., VRBÍK, V. Zpracování diplomové práce na počítači. Plzen, 2006. ISBN 80-7043-458-9.
-
ŠESTÁK Z. Jak psát a přednášet o vědě. Praha, 2000. ISBN 80-200-0755-5.
-
VEBER T., BAUMAN P. Metodická pomůcka ke zpracování závěrečných prací.. České Budějovice, 2010.
|