Obsahové zaměření: Přednášky: 1. (2 hod.) Úvod do problematiky dětské psychiatrie, organizace psychiatrické péče o děti a dospívající 2. (2 hod.) Vývojové a psychotické poruchy 3. (2 hod.) Afektivní poruchy, neurotické a úzkostné poruchy 4. (2 hod.) Poruchy chování a emocí 5. (2 hod) Psychické poruchy se somatickými projevy 7. (2 hod.) Poruchy příjmu potravy, návyková rizika u dětí a dospívajících 8. (2hod.) Syndrom CAN, Münchhausenův syndrom by proxy, suicidiální chování 9. (2hod.) Specifika terapie v dětské a dorostové psychiatrii Semináře: 1. (1 hod.) Specifika práce sestry v jednotlivých zařízeních dětské psychiatrie 2. (1 hod) Nejčastější ošetřovatelské diagnózy ve vztahu k psychiatrickému onemocnění v pediatrii 2.(1hod.) Ošetřovatelský proces u dětí s vývojovými poruchami. 4. (1 hod.) Ošetřovatelský proces u dětí s psychotickými poruchami 5. (1 hod.) Ošetřovatelský proces u dětí s afektivními poruchami 6. (1hod.) Ošetřovatelský proces u dětí s neurotickými poruchami 7. (1hod.) Ošetřovatelský proces u dětí s úzkostnými poruchami 8. (1hod.) Ošetřovatelský proces u dětí poruchami chování a emocí 9. (1hod.) Ošetřovatelský proces u dětí s psychickými poruchami se somatickými projevy 10. (1hod.) Ošetřovatelský proces u dětí s poruchami příjmu potravy 11. (1hod.) Ošetřovatelský proces u dětí v riziku užívání návykových látek 12. (1 hod) Ošetřovatelský proces u dítěte se syndromem CAN 13. (1,5 hod) Ošetřovatelský proces u dítěte se suicidiálním chováním
|
Student se seznámi s problematikou duševníchporuch se zaměřením na specifika dětské a dorostové psychiatrie. Student se seznámí s organizací psychiatrické péče u dětí a adolescentů.
" student/ka umí provádět odbornou ošetřovatelskou činnost, zejména zdravotní výchovu, v oblasti prevence duševních poruch, prevence výskytu rizikového chování u dětí a adolescentů " student/ka umí sledovat a objektivně posuzovat změny somatického a psychického stavu související s projevy hlavních, vedlejších a nežádoucích účinků podávaných léků, zejména psychofarmak " student/ka mí spolupracovat s lékaři a psychoterapeuty při terapeutických aktivitách, při přípravě dítěte i rodičů na návrat do rodinného prostředí " student/ka umí provádět specializované ošetřovatelské činnosti související s příjmem, překladem a propuštěním dítěte a s naplněním léčebného plánu stanoveného lékařem " student/ka umí vytvářet bezpečné a terapeutické prostředí, umí zvolit správnou strategii při výskytu mimořádné situace agrese, sebepoškozování, útěk a další
|
-
Boledovičová, M. a kol. Pediatrické ošetrovateľstvo. Martin, 2010. ISBN 978-80-8063-331-8.
-
Hockenberry, Marilyn J.; Wong, Donna L. Wong's clinical manual of pediatric nursing. 6th ed. St. Louis : Mosby, 2004. ISBN 0-323-01958-7.
-
Hort, Vladimír. Dětská a adolescentní psychiatrie. Vyd. 2. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-404-5.
-
Hosák, Ladislav; Hrdlička, Michal,; Libiger, Jan. Psychiatrie a pedopsychiatrie. Vydání první. Praha : Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-2998-8.
-
Hrdlička, Michal,; Komárek, Vladimír. Dětský autismus : přehled současných poznatků. Vydání druhé, doplněné. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0686-6.
-
Hrodek, Otto; Vavřinec, Jan. Pediatrie. 1. vyd. Praha : Galén, 2002. ISBN 80-7262-178-5.
-
Kříž, Josef. Duševní poruchy a poruchy chování u dětí a mladistvých. 1. vyd. České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Zdravotně sociální fakulta, 2000. ISBN 80-7040-386-1.
-
LEBL, J., PROVAZNÍK, K., HEJCNAMOVÁ,L. Preklinická pediatrie. Preklinická pediatrie, 2007. ISBN 978-80-246-1321-5.
-
Leifer, Gloria; Flégr, Ota. Úvod do porodnického a pediatrického ošetřovatelství. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0668-7.
-
Petr, T., Marková, E. a kol. Ošetřovatelství v psychiatrii. Praha : Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4236-6.
-
Příhodová, Iva. Poruchy spánku u dětí a dospívajících. Praha : Maxdorf Jessenius, 2013. ISBN 978-80-7345-332-9.
-
Vágnerová, Marie. Vývoj dětské kresby a její diagnostické využití. 1. vydání. Praha : Raabe, 2017. ISBN 978-80-7496-333-9.
-
Velemínský, Miloš. Klinická propedeutika pro studující ZSF JU. 5. vyd. České Budějovice : Jihočeská univerzita (České Budějovice). Zdravotně sociální fakulta, 2005. ISBN 80-7040-837-5.
|