Vyučující
|
-
Lazorová Hana, Mgr.
-
Mágrová Milena, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
ONP (oddělení následné péče) 80 hod Preventivní zařízení 80 hod MŠ (mateřská škola) 40 hod
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Student/tka během praktické výuky získá přehled o organizaci práce na pracovišti Student/tka se zdokonalí v provádění základní ošetřovatelské péče Student/tka zjistí specifika práce sestry a naučí se pracovat s ošetřovatelskou dokumentací Student/tka se zapojí aktivně do ošetřovatelského týmu daného oddělení Student/tka se seznámí se standardy daného oddělení a bude podle nich pracovat Student/tka si prohloubí komunikační dovednosti sestry při péči o pacienty Student/tka bude schopen/schopna na základě získaných znalostí a dovedností vypracovat ošetřovatelskou anamnézu pacienta daného oddělení.
Student/ka má přehled o organizaci práce na daném oddělení Student/ka se zdokonaluje v provádění základních ošetřovatelských výkonů v rámci základní ošetřovatelské péče. Student/ka zná specifika ošetřovatelské péče u pacientů hospitalizovaných na vybraných odděleních Student/ka umí pracovat se zdravotnickou dokumentací používanou na daném oddělení Student/ka se umí aktivně zapojit do ošetřovatelského týmu Student/ka používá komunikační dovednosti při péči o pacienty Student/ka zná ošetřovatelské standardy používané na daném oddělení Student/ka je schopna na základě získaných znalostí a dovedností vypracovat ošetřovatelskou anamnézu pacienta hospitalizovaného na daném oddělení Student/ka zná a umí používat individuální a skupinové metody zdravotní výchovy Student/ka zná a pod odborným dohledem provádí ošetřovatelské výkony v souladu s Vyhláškou č. 391/2017 Sb. kterou se mění vyhláška č. 55/2011 Sb., o činnostech zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků, ve znění vyhlášky č. 2/2016 Sb
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zápočet je udělen na základě potvrzené 100% účasti na praxi, hodnocení odborného pracoviště a písemné reflexe studenta a vypracované kasuistiky včetně ošetřovatelského plánu podle určeného ošetřovatelského modelu. Student aktivně přistupuje k plnění cílů uvedených v Logbooku (přehledu ošetřovatelských intervencí) a iniciativně provádí sebereflexi osobního rozvoje.
|
Doporučená literatura
|
-
BOREK, I. a kol. Vybrané kapitoly z neonatologie a ošetřovatelské péče.. Brno:IDV PZ, 2001.
-
Krišková A. a kol. Ošetrovatel'ské techniky. Martin: Osveta, 2006. ISBN 80-8063-202-2.
-
Sikorová, Lucie. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3593-1.
-
TRACHTOVÁ Eva a kol. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. Brno: NCONZO, 2013. ISBN 978-80-7013-553-2.
-
Vytejčková R. a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II.. Praha Grada, 2013.
-
Vytejčková R. a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I.. Praha Grada, 2011.
|