Vyučující
|
-
Hudáčková Andrea, PhDr. Ph.D.
-
Picková Pavlína, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Kurz: Součinnostní cvičení se složkami IZS (PČR, HZS) - vyhledávání, první pomoc a transport osob z obtížně přístupného terénu, modelové situace Cíl: Zdokonalit se ve schopnosti naplánovat, zorganizovat a prakticky provést modelovou situaci záchrany zraněného v náročném horském terénu. Osvojit si schopnost vzájemné spolupráce v týmu. Naučit se rychle a správně se rozhodovat i v časově a psychicky vypjatých situacích. Zdokonalování již dříve nabytých znalostí Kurz: Vodní záchranná služba Kurz je organizován Vodní záchrannou službou. Je uveden teoretickým úvodem v minimálně potřebném rozsahu. Zaměstnání vedou instruktoři Vodní záchranné služby. Náročnost kurzu je přizpůsoben vycvičenosti kurzantů i počasí. Maximální část zaměstnání probíhá v terénu ve dne a v noci. Ze strany studentů je nutno provést zodpovědnou přípravu po stránce materiální a také fyzické. Zdravotní stav musí být - schopen. Cíl: připravit studenty na zvládání a řešení krizových situací v problematice vodní záchrany a dalších specifických tématik, se kterými se mohou setkat při výkonu reálných záchranářských činností. Sebezkušenostní výcvik zaměřený na ověření jejich psychické a fyzické odolnosti a schopnost týmové spolupráce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
" naučit studenta/tku specifika práce v intenzivní péči " seznámit studenta/tku s dokumentací používanou v intenzivní péči " zdokonalit se ve vysoce specializovaných postupech v intenzivní péči a na záchranné službě " zdokonalit se v práci záchranáře v inrtenzivní péči a záchranné službě " naučit studenta/tku propojovat teorii s praxí
" Student/ka zná specifika práce v intenzivní péči " Student/ka zná základy léčebně rehabilitační péče v intenzivní péči " Student/ka umí pracovat s dokumentací používanou používanou v intenzivní péči " Student/tka se zdokonaluje ve vysoce specializovaných postupech v intenzivní péči a záchranné službě " Student/ka umí propojovat teorii s praxí " Student/ka pracuje dle standardů " Student/tka se orientuje ve farmakoterapii v urgentní a akutní medicíně " Student/tka chápe návaznost PNP na akutní nemocniční péči
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
UOP/COIP1 a zároveň UOP/COPR3 a zároveň UOP/CVNG1 a zároveň UOP/CHTR1 a zároveň UOP/CAKRD a zároveň UOP/COAS1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Požadavky na zápočet: 100% účast na odborné praxi (nemocnice, kurz, ZZS), dodržování pracovní doby aktivita na praxi, spolupráce s pacienty a celým ošetřujícím týmem, plnění výkonů v Logbooku dle zaměření praxe, vypracování zadaných písemných materiálů, kladné hodnocení z pracoviště.
|
Doporučená literatura
|
-
Jirkovský, D. et al. Ošetřovatelské intervence: učebnice pro bakalářské a magisterské studium.. Praha. Fakultní nemocnice v Motole, 2012. ISBN 978-80-87347-13-3.
-
Kapounová, G. Ošetřovatelství v intenzivní péči. Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1830-9.
-
MIKŠOVÁ Z., FROŇKOVÁ M., HERNOVÁ R., ZAJÍČKOVÁ M. Kapitoly z ošetřovatelské péče I. a II.. Grada Publishing. Praha, 2006. ISBN ISBN 80-247-1443-.
-
REMEŠ, R., TRNOVSKÁ, S. Praktická příručka přednemocniční urgentní medicíny. Praha, 2013. ISBN 978-247-4530-5.
|