| Název předmětu | Komunitní péče u rizikových skupin obyvatelstva |
|---|---|
| Kód předmětu | UOP/KKPRS |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Přednášky: 1. Komunitní péče u rizikových skupin obyvatelstva - definice, cíl, struktura v rámci veřejného zdraví. 2. Postavení a role sestry v komunitní péči vycházející z doporučení WHO. Ošetřovatelský proces v komunitní péči ve vztahu k rizikovým skupinám obyvatelstva. 3. Charakteristika komplexní domácí péče u rizikových skupin obyvatelstva. 4. - 4,5 Specifika komunikace a edukace u rizikových skupin obyvatelstva. Semináře: 1. Komunitní péče u dětí a adolescentů. 2. Komunitní péče u znevýhodněných osob. 3. Komunitní péče u osob závislých. 4. Komunitní péče u sociálně vyloučených osob. 5. Komunitní péče u osob s duševní a fyzickou nestabilitou. 6. Komunitní péče u seniorů. 7. Komunitní péče u chronicky nemocných. 8. Komunitní péče u umírajících. 9. Komunitní péče u kulturně odlišných skupin obyvatelstva s výjimkou náboženských a národnostních minorit
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Seznámit a rozpoznat rizikové skupiny obyvatelstva a způsobem péče o takové jedince askupiny.
- student aplikuje vědomosti o ošetřovatelském procesu v podmínkách komplexní domácí péče vztahující se k rizikovým skupinám obyvatelstva; - student prakticky uplatňuje ošetřovatelské vědomosti o formách a struktuře a managementu komunitní a domácí péče u rizikových skupin obyvatelstva ve spolupráci s terénními sestrami; - student zná kompetence a činnosti všeobecných sester pracujících v primární péči a v komunitní péči vztahující se k rizikovým skupinám obyvatelstva; - student umí prakticky rozlišovat role jednotlivých členů multidisciplinárního týmu a umí je naplňovat ve vzájemné spolupráci; - student realizuje prakticky pracovních činností v Agentuře domácí péče; - student zná zásady komunikace a edukace u rizikových skupin obyvatelstva; - student realizuje preventivní programy v souvislosti s rizikovými skupinami obyvatel; - student realizuje péči o staré, chronicky nemocné a umírající pacienty; |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
písemná i ústní, další požadavky na studenta: 90% docházka, aktivita ve cvičeních, samostudium a domácí příprava na předem stanovená témata, seminární práce a její prezentace |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|