Vyučující
|
-
Chloubová Ivana, Mgr. Ph.D.
-
Havierniková Lucie, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Traumatologické oddělení (2 týdny/80 hod.) Ortopedické oddělení (2 týdny/80 hod.) Kardiologické, kardiochirurgické oddělení (2 týdny/80 hod.) Urologické oddělení (1 týden/40 hod.)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Praktická výuka
|
Výstupy z učení
|
" Student/ka zjistí specifika ošetřovatelské péče na chirurgickém oddělení. " Student/ka se naučí pečovat o pacienta před chirurgickou operací. " Student/ka se naučí pečovat o pacienty po chirurgických operacích. " Student/ka se naučí používat nejčastější ošetřovatelské Diagnózy a možné intervence v rámci ošetřovatelského procesu před a po operačním výkonu. " Student/ka získá přehled o vyšetřovacích metodách prováděných na chirurgickém oddělení. " Student/tka se naučí základním i speciálním ošetřovatelským dovednostem na chirurgickém oddělení. " Student/tka se bude umět zapojit do ošetřovatelského týmu na chirurgickém oddělení. " Student/tka se zdokonalí v komunikačních dovednostech v rámci poskytování ošetřovatelské péče. " Student/tka se naučí aplikovat teoretické vědomosti v praxi.
" Student/ka zná specifika ošetřovatelské péče na daných odděleních " Student/ka umí pečovat o pacienty s úrazem. " Student/ka umí používat nejčastější ošetřovatelské diagnózy a možné intervence v rámci ošetřovatelského procesu na daných odděleních. " Student/ka má přehled o vyšetřovacích metodách prováděných na daných odděleních. " Student/tka umí speciální ošetřovatelské dovednosti na daných odděleních " Student/tka se dokáže aktivně zapojit do ošetřovatelského týmu na daných odděleních " Student/ka se seznámil/a s přístrojovou technikou používanou na daných odděleních. " Student/tka umí aplikovat teoretické vědomosti v praxi. " Student/tka se zdokonalil/a v komunikačních dovednostech v rámci poskytování ošetřovatelské péče. " Student/ka zná a pod odborným dohledem provádí ošetřovatelské výkony v souladu s Vyhláškou č. 55/2011.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
UOP/KOPX3
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Sebereflexe
Student/ka si vede logbook, provádí sebereflexi své činnost a dosažených cílů, které si stanovuje a plní z logbooku, Zápočet je udělen na základě potvrzené 100% účasti na praxi, hodnocení odborného pracoviště a písemné reflexe studenta a vypracované kasuistiky včetně ošetřovatelského plánu podle určeného ošetřovatelského modelu. Splnění individuální praxe je podmínkou pro postup do dalšího ročníku.
|
Doporučená literatura
|
-
KRIŠKOVÁ, A. a kol. Ošetrovateľské techniky. Martin: Osveta, 2006. ISBN 80-8063-202-2.
-
TRACHTOVÁ Eva a kol. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. Brno: NCONZO, 2013. ISBN 978-80-7013-553-2.
-
VYTEJČKOVÁ, R. A KOL. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II.. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-3420-0.
-
VYTEJČKOVÁ, R. a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I.. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3419-4.
-
WORKMAN, B. A., BENNETT, C. L. Klíčové dovednosti sester. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1714-X.
|