Název předmětu | Preventivní činnosti v komunitní péči |
---|---|
Kód předmětu | UOP/KPČKP |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Přednášky: 1. Komunitní péče - současný stav ČR vs. Zahraniční - zaměření na kompetence všeobecné sestry 2. Zdraví - aktuální epidemiologie - stav úmrtnosti a nemocnosti v ČR, přístupy k hodnocení zdraví, prevence 3. Zdravotní edukace - základní principy a jejich možnosti uplatnění v současné zdravotní praxi, problematika motivace pacienta ke změně jako součást ošetřovatelské praxe 4. Edukační proces v praxi Semináře: 1. Komunitní péče 2. Současné kompetence všeobecných sester v preventivních činnostech v komunitní péči - analýza, uplatnitelnost 3. Faktory zdraví 4. Role sestry edukátorky v praxi 5. Edukační proces v praxi 6. Komunikační dovednosti v poradenství v komunitní ošetřovatelské péči 7. Motivace pacienta v poradenství v komunitní ošetřovatelské péči 8. Bariéry v poradenství v komunitní ošetřovatelské péči 9. Hodnocení poradenství v komunitní ošetřovatelské péči
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Student/tka bude umět obhájit kompetence a roli všeobecné sestry v realizaci preventivních činností komunitní péči. Student/tka bude umět využít efektivních komunikačních strategií při realizaci preventivní činnosti v komunitní péči. Student/ka bude umět definovat a popsat zásady preventivní edukace v komunitní péči. Student/ka bude umět provést zhodnocení zdravotního poradenství v komunitní ošetřovatelské péči.
Student/tka obhajuje kompetence a roli všeobecné sestry v realizaci preventivních činností v komunitní péči. Student/tka využívá efektivních komunikačních strategií při realizaci preventivní činnosti v komunitní péči. Student/ka definuje a popisuje zásady preventivní edukace v komunitní péči. Student/ka provede zhodnocení zdravotního poradenství v komunitní ošetřovatelské péči. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Aktivní účast na seminářích, plnění zadaných úkolů na semináře, 90% docházka na seminářích, zápočet - didaktický test (75 % úspěšnost), ústní zkouška |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|