Název předmětu | Intenzivní ošetřovatelská péče v interních oborech 3 |
---|---|
Kód předmětu | UOP/MPIN3 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Přednášky: (2 hod týdně - 12 týdnů) 1. týden Hematologická problematika v intenzivní medicíně - úvod, vyšetřovací metody, anémie - typy, etiologie, příznaky, diferenciální diagnostika, terapie 2. týden Hematologická problematika v intenzivní medicíně - hemolytický syndrom, trombocytopenie - etiopatogenese, klinické příznaky, diagnostika, terapie 3. týden Hematologická problematika v intenzivní medicíně - Diseminovaná intravaskulární koagulace - etiopatogenese, klinické příznaky, diagnostika, terapie. Antitrobotická terapie. Hemostyptika. 4. týden Akutní stavy v hematoonkologii (akutní leukémie), klinické projevy, diagnostika, možnosti léčby, komplikace. 5. týden Akutní stavy v hematoonkologii (hodgkinova choroba, non-hodgkinovy lymfomy, mnohočetný myelom, syndrom nádorového rozpadu, transplantace krvetvorných buněk), klinické projevy, diagnostika, možnosti léčby, komplikace.. 6. týden Šok a šokové stavy - definice, rozdělení, patofyziologie, klinické příznaky, diagnostika, terapie, doplňující terapie 7. týden SIRS (systemic inflammatory response syndrome), MODS (multiple organ dysfunction syndrome) a MOF(multiple organ failure) - definice, etiologie, klinické příznaky, diagnostika, terapie, prognóza 8. týden Problematika závažných infekčních onemocnění v intenzivní medicíně, (meningokoková meningitida, tetanus, syndrom získaného imunodeficitu, hepatitidy), klinické projevy, diagnostika, možnosti léčby, komplikace. 9. týden Závažné poruchy tělesné teploty (regulace a monitorování TT, hypotermie, úpal, maligní hypertermie, neuroleptický maligní syndrom) příčiny, patofyziologie, diagnostika, terapie 10. týden Tonutí (tonutí ve slané a sladké vodě, suché a vlhké tonutí, primární, sekundární), strangulace (oběšení, škrcení, rdoušení) - přednemocniční a akutní nemocniční péče 11. týden Akutní intoxikace - typy, diagnostika, obecné aspekty terapie, prognóza; nejčastější intoxikace léky a drogami (barbituráty, benzodiazepiny, TCA, paracetamol, salicyláty, opioidy, amfetaminy, kokain a další) 12. týden Akutní intoxikace - etanol, metanol, etylenglykol, oxid uhelnatý, houby, hadí uštknutí Semináře: 1. - 3. hodina Hematologická problematika v intenzivní medicíně - hemolytický syndrom, trombocytopenie, diseminovaná intravaskulární koagulace - specializovaná ošetřovatelská péče. 4. - 5. hodina Akutní stavy v hematoonkologii (akutní leukémie), hodgkinova choroba, non-hodgkinovy lymfomy, mnohočetný myelom, syndrom nádorového rozpadu, transplantace krvetvorných buněk - specializovaná ošetřovatelská péče. 6. hodina Šok a šokové stavy - specializovaná ošetřovatelská péče. 7. hodina SIRS (systemic inflammatory response syndrome), MODS (multiple organ dysfunction syndrome) a MOF (multiple organ failure) - specializovaná ošetřovatelská péče. 8. hodina Problematika závažných infekčních onemocnění v intenzivní medicíně, (meningokoková meningitida, tetanus, syndrom získaného imunodeficitu, hepatitidy) - specializovaná ošetřovatelská péče. 9. hodina Závažné poruchy tělesné teploty (regulace a monitorování TT, hypotermie, úpal, maligní hypertermie, neuroleptický maligní syndrom) - specializovaná ošetřovatelská péče. 10. hodina Tonutí (tonutí ve slané a sladké vodě, suché a vlhké tonutí, primární, sekundární), strangulace (oběšení, škrcení, rdoušení) - specializovaná ošetřovatelská péče. 11. + 12. hodina Akutní intoxikace - specializovaná ošetřovatelská péče.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktická výuka, Blended learning |
Výstupy z učení |
" Seznámit studenta se základními diagnostickými a terapeutickými výkony prováděné v intenzivní medicíně vnitřního lékařství " Seznámit studenta se základy farmakokinetiky a farmakodynamiky v akutní medicíně " Seznámit studenta s péčí o pacienta před, v průběhu a po diagnostických a terapeutických výkonech při akutních stavech ve vnitřním lékařství " Seznámit studenta s principy a poskytováním vysoce specializované ošetřovatelské péče o pacienty se závažným postižením zdraví neurologického charakteru " Seznámit studenta s principy a poskytováním vysoce specializované ošetřovatelské péče o pacienty s poruchou vědomí " Seznámit studenta s principy a poskytováním vysoce specializované ošetřovatelské péče o pacienty se závažným postižením respiračního systému, " Seznámit studenta s principy a poskytováním vysoce specializované ošetřovatelské péče o pacienty se závažným postižením kardiovaskulárního systému " Naučit studenta rozpoznat základní poruchy srdečního rytmu na EKG záznamu " Seznámit studenta s principy a poskytováním vysoce specializované ošetřovatelské péče o pacienty se závažným postižením uropoetického systému " Seznámit studenta se základy očišťovacích metod krve " Naučit studenta pečovat o pacienta při provádění očišťovacích metod krve " Seznámit studenta s problematikou chronického dialyzačního programu a prací sestry na hemodialyzačním středisku " Seznámit studenta s principy a poskytováním vysoce specializované ošetřovatelské péče o pacienty se závažným postižením GIT " Seznámit studenta s principy a poskytováním vysoce specializované ošetřovatelské péče o pacienty s akutními komplikacemi diabetu mellitu a endokrinního systému " Seznámit studenta s principy a poskytováním vysoce specializované ošetřovatelské péče o pacienty se závažným hematologickým a hematoonkologickým onemocněním " Naučit studenta rozeznat poruchy metabolismu a vnitřního prostředí, včetně komplikací a podílet se na jejich řešení, " Seznámit studenta s principy a poskytováním vysoce specializované ošetřovatelské péče o pacienty se závažným infekčním onemocněním " Seznámit studenta s principy a poskytováním vysoce specializované ošetřovatelské péče o pacienty v šokovém stavu a s multiorgánovým selháním " Seznámit studenta s principy a poskytováním vysoce specializované ošetřovatelské péče o pacienty s akutní intoxikací " Seznámit studenta s principy a poskytováním vysoce specializované ošetřovatelské péče o pacienty po tonutí a strangulaci
" Student ovládá základní diagnostické a terapeutické výkony prováděné v intenzivní medicíně vnitřního lékařství " Student zná základy farmakokinetiky a farmakodynamiky v akutní medicíně " Student umí pečovat o pacienta před, v průběhu a po diagnostických a terapeutických výkonech při akutních stavech ve vnitřním lékařství " Student umí vysvětlit principy a poskytovat vysoce specializovanou ošetřovatelskou péči pacientům se závažným postižením zdraví neurologického charakteru " Student umí poskytovat komplexní vysoce specializovanou ošetřovatelskou péči o pacienta s poruchou vědomí " Student umí vysvětlit principy a poskytovat vysoce specializovanou ošetřovatelskou péči pacientům se závažným postižením respiračního systému, " Student umí vysvětlit principy a poskytovat vysoce specializovanou ošetřovatelskou péči pacientům se závažným postižením kardiovaskulárního systému " Student umí rozpoznat základní poruchy srdečního rytmu na EKG záznamu " Student umí vysvětlit principy a poskytovat vysoce specializovanou ošetřovatelskou péči pacientům se závažným postižením uropoetického systému " Student zná základy očišťovacích metod krve, " Student umí pečovat o pacienta při provádění očišťovacích metod krve " Student se orientuje v problematice chronického dialyzačního programu. " Student umí vysvětlit principy a poskytovat vysoce specializovanou ošetřovatelskou péči pacientům se závažným postižením GIT " Student umí vysvětlit principy a poskytovat vysoce specializovanou ošetřovatelskou péči pacientům s akutními komplikacemi diabetu mellitu a endokrinního systému " Student umí vysvětlit principy a poskytovat vysoce specializovanou ošetřovatelskou péči pacientům se závažným hematologickým a hematoonkologickým onemocněním " Student je schopen/a rozeznat poruchy metabolismu a vnitřního prostředí, včetně komplikací a podílet se na jejich řešení, " Student umí vysvětlit principy a poskytovat vysoce specializovanou ošetřovatelskou péči pacientům se závažným infekčním onemocněním " Student umí vysvětlit principy a poskytovat vysoce specializovanou ošetřovatelskou péči pacientům v šokovém stavu a s multiorgánovým selháním " Student umí vysvětlit principy a poskytovat vysoce specializovanou ošetřovatelskou péči pacientům s akutní intoxikací " Student umí provést výplach žaludku u pacientů při vědomí i pacientům v bezvědomí " Student umí vysvětlit principy a poskytovat vysoce specializovanou ošetřovatelskou péči pacientům po tonutí a strangulaci |
Předpoklady |
nespecifikováno
UOP/MPIN2 |
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Test
Podmínky zápočtu: Aktivní účast na seminářích min 90 %. Úspěšné absolvování zápočtového testu na 75 %. Příprava a prezentace na zadané téma dle požadavků vyučujícího. Plnění zadaných úkolů pro domácí přípravu - samostudium. Moodle. Zápočet: praktický výkon Zkouška: ústní zkouška |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|