Vyučující
|
-
Valdová Hana, MUDr.
-
Kaas Jiří, Mgr. Ph.D.
-
Hellerová Věra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1. Symptomatologie neurologických onemocnění, komplexní vyšetření nemocného v neurologii (anamnéza, klinické neurologické vyšetření, pomocné vyšetřovací metody) 2. Bolesti hlavy, poruchy vědomí, traumata a nádory mozku a míchy 3. Cévní onemocnění mozku 4. Záchvatovitá onemocnění nervového systému a poruchy spánku 5. Zánětlivá a demyelinizační onemocnění nervového systému 6. Degenerativní onemocnění nervového systému 7. Onemocnění periferního nervového systému Semináře: 1. Základní odborná terminologie v neurologii, úloha všeobecné sestry v rámci komplexního vyšetření neurologicky nemocného, nejčastější ošetřovatelské problémy a diagnózy u pacientů s neurologickým onemocněním. 2. OP o nemocného s bolestí hlavy, poruchami vědomí, traumaty a nádory mozku a míchy 3. OP o nemocného s cévním onemocněním CNS 4. OP o nemocného se záchvatovitým onemocněním nervového systému a poruchami spánku 5. OP o nemocného se zánětlivým a demyelinizačním onemocněním nervového systému 6. OP o nemocného s degenerativním onemocněním nervového systému 7. OP o nemocného s onemocněním periferního nervového systému
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
" Osvojit si odbornou terminologii v neurologii. " Osvojit si úlohu všeobecné sestry v rámci komplexní neurologické diagnostiky. " Osvojit si úlohu všeobecné sestry v rámci primární, sekundární a terciární zdravotní péče ve vztahu k neurologii. " Porozumět jednotlivým klinickým stavům v neurologii a jejich dopadu na kvalitu života nemocného. " Osvojit si specifika ošetřovatelské péče u jednotlivých klinických stavů v neurologii
" Student/ka se orientuje v odborné neurologické terminologii. " Student/ka zná úlohu všeobecné sestry v rámci komplexní neurologické diagnostiky. " Student/ka zná úlohu všeobecné sestry v rámci primární, sekundární a terciární zdravotní péče ve vztahu k neurologii. " Student/ka rozumí příčinám, projevům, diagnostice a terapii jednotlivých klinických stavů v neurologii. " Student/ka rozumí dopadu jednotlivých onemocnění nervového systému na kvalitu života. " Student/ka zná specifika ošetřovatelské péče u jednotlivých klinických stavů v neurologii. " Student/ka dokáže plánovat ošetřovatelskou péči ve vztahu k specifikům jednotlivým neurologických onemocnění. " Student/ka zná zásady edukace neurologicky nemocných a jejich rodin.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
UOP/PPIN2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Písemná, ústní; další požadavky na studenta: 90% docházka na seminář, aktivita v semináři, plnění zadaných úkolů, samostudium
|
Doporučená literatura
|
-
Ambler, Z. Základy neurologie. Praha, 2011. ISBN 978-80-7262-707-3.
-
BERLIT, Peter. Memorix neurologie. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1915-3.
-
FULLER, Geraint. Neurologické vyšetření snadno a rychle. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1914-6.
-
Lippertová-Grünerová, Marcela. Rehabilitace po náhlé cévní mozkové příhodě. První vydání. Praha : Galén, 2015. ISBN 978-80-7492-225-1.
-
Seidl, Z. Neurologie pro nelékařské obory. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2733-2.
-
SEIDL, Z. Neurologie pro studium i praxi. Praha: Grada, 2015. ISBN 978- 80-247-5247-.
-
SLEZÁKOVÁ, Zuzana. Ošetřovatelství v neurologii. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4868-9.
|