Vyučující
|
-
Chloubová Ivana, Mgr. Ph.D.
-
Pospíšilová Vladimíra, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Neurologické oddělení (2 týdny/80 hod.) Domov pro seniory (2 týdny/80 hod.) Onkologické oddělkení, hospic (2 týdny/80 hod.) Rehabilitační oddělení (2 týdny/80 hodin)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Obecné cíle praktické výuky " Získat přehled o organizaci práce na jednotlivých odděleních. " Zjistit specifika práce sestry na jednotlivých odděleních. " Seznámit se a umět pracovat se zdravotnickou dokumentací na jednotlivých odděleních. " Zjistit specifika používané ošetřovatelské dokumentace na jednotlivých odděleních " Zapojit se aktivně do ošetřovatelského týmu na jednotlivých odděleních. " Prohloubit si komunikační dovednosti sestry při péči o pacienty/klienty. " Zdokonalit se v základních ošetřovatelských postupech. " Seznámit se se standardy na jednotlivých odděleních. " Pracovat dle standardů. " Sledovat a zapisovat FF. " Orientovat se v základní farmakoterapii. " Zdokonalit se v edukační činnosti sestry. " Spolupracovat se školní sestrou - mentorem, vyučujícím. " Využít profesionálních vlastností všeobecné sestry při péči o pacienty/klienty. " Seznámit se a umět používat technické vybavení stanice (přístroje, pomůcky) k zajištění běžné medicínsko-ošetřovatelské péče (dle principů BOZP). " Vypracovat kasuistiky a další úkoly dle požadavků katedry ošetřovatelství. " Vyhledat pomoc, radu v případě potřeby.
" Student/ka má přehled o organizaci práce na jednotlivých odděleních. " Student/ka zná specifika práce sestry na jednotlivých pracovištích. " Student/ka umí pečovat o pacienta, hospitalizovaném na daných pracovištích. " Student/ka zná specifika ošetřovatelské péče u seniorů. " Student/ka zná a umí použít nejčastější ošetřovatelské diagnózy a možné intervence v rámci ošetřovatelského procesu na daných pracovištích. " Student/ka umí pracovat se zdravotnickou dokumentací na daných pracovištích. " Student/ka se umí aktivně zapojit do ošetřovatelského týmu. " Student/ka používá komunikační dovednosti při péči o dospělé pacienty a seniory. " Student/ka zná standardy, používané na daných pracovištích. " Student/ka se orientuje v základní farmakoterapii používané na daných pracovištích. " Student/ka umí používat technické zařízení stanice. " Student/ka má přehled o vyšetřovacích metodách používaných na daných pracovištích. " Student/ka je schopen/schopna na základě získaných znalostí a dovedností vypracovat plán ošetřovatelské péče na daných pracovištích. " Student/ka zná a pod odborným dohledem provádí ošetřovatelské výkony v souladu s Vyhláškou č. 55/2011.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
UOP/POPX4 a zároveň UOP/PPRI2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Student/ka si vede logbook, provádí sebereflexi své činnost a dosažených cílů, které si stanovuje a plní z logbooku, konzultuje s vyučující při supervizích
|
Doporučená literatura
|
-
Krišková, Anna. Ošetrovateľské techniky : metodika sesterských činností : učebnica pre fakulty ošetrovateľstva. 2., preprac. a dopl. vyd. Martin : Osveta, 2006. ISBN 80-8063-202-2.
-
TRACHTOVÁ Eva a kol. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. Brno: NCONZO, 2013. ISBN 978-80-7013-553-2.
-
Vytejčková, Renata; Sedlářová, Petra,; Wirthová, Vlasta; Holubová, Jana. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I : obecná část. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3419-4.
-
Vytejčková, Renata; Sedlářová, Petra,; Wirthová, Vlasta; Otradovcová, Iva; Pavlíková, Pavla. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II : speciální část. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-3420-0.
-
Workman, Barbara A.; Bennett, Clare L.; Zvoníčková, Marie. Klíčové dovednosti sester. Vyd. 1. české. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1714-X.
|