Název předmětu | Výzkum v ošetřovatelství I |
---|---|
Kód předmětu | UOP/PVYO1 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Přednášky (a 2 hodiny) 1. Vědecký výzkum a jeho specifika v ošetřovatelství. Ošetřovatelství a úloha výzkumu 2. Jednotlivé fáze výzkumu. Projekt ošetřovatelského výzkumu. 3. Stanovení výzkumného vzorku. 4. Technika práce s odbornou literaturou. 5. Techniky sběru dat. 6. Vybrané techniky sběru dat (pozorování). Vybrané techniky sběru dat (rozhovor). 7. Vybrané techniky sběru dat (dotazník). Vybrané techniky sběru dat (kasuistika, experiment) 8. Zpracování kvalitativních a kvantitativních dat 9. Interpretace a diseminace výsledků šetření Seminář: 1. Formulování a vymezení výzkumného problému. Téma bakalářské práce, název práce. Fáze a kroky výzkumného procesu. 2. Práce s literárními zdroji - přehled a použití literatury. Rešerže. Citace literatury dle ISO 690 - praktický nácvik. 3. Cíle výzkumu v ošetřovatelství - formulace cílů. Hypotézy - formulace hypotéz. 4. - 5. Výběr výzkumného souboru a metod výzkumu. Techniky sběru dat.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
" Naučit studenty identifikovat výzkumné problémy. " Procvičit se studenty formulace cílů výzkumu. " Procvičit se studenty tvorbu výzkumných otázek. " Procvičit se studenty tvorbu hypotéz v kvantitativním výzkumu " Seznámit studenty s tvorbou výzkumného vzorku. " Seznámit studenty s technikami sběru dat v kvalitativním a kvantitativním výzkumu. " Seznámit studenty s fázemi výzkumného procesu. " Seznámit studenty se zpracováním kvalitativních a kvantitativních dat. " Vysvětlit studentům zásady psaní závěrečné zprávy. " Připravit studenty k samostatnému výzkumnému šetření v rámci ošetřovatelské praxe.
" Po ukončení předmětu studenti budou schopni zvládnout šetření kvantitativního nebo kvalitativního charakteru v rámci ošetřovatelské praxe. " Studenti budou schopni obhájit význam výzkumu v ošetřovatelství. " Studenti budou schopni definovat výzkum v ošetřovatelství. " Studenti budou schopni identifikovat problémy v ošetřovatelství založené na důkazech. " Studenti budou umět popsat jednotlivé fáze výzkumu. " Studenti budou umět vysvětlit význam správného stanovení výzkumného vzorku. " Studenti budou schopni vysvětlit využitelnost jednotlivých technik sběru dat v kvantitativních a kvalitativních výzkumech. " Studenti budou schopni vyhodnotit výsledky kvalitativního a kvantitativního šetření. " Studenti budou schopni interpretovat výsledky šetření. " Studenti budou ovládat základní techniky kvantitativního a kvalitativního výzkumu. " Studenti budou schopni realizovat šetření v ošetřovatelství. " Studenti budou schopni prezentovat výsledky šetření. " Studenti budou umět vyhledávat a shromažďovat existující vědecké důkazy v literatuře. " Studenti budou schopni hodnotit a analyzovat vědecké výsledky vzešlé z ošetřovatelských výzkumů pomocí zavedených kritérií. " Studenti budou schopni prezentovat a hodnotit výzkumnou literaturu, studijní materiály a prameny |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška, Didaktický test
aktivní účast na seminářích, práce ve skupinách, písemný test |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|