Předmět: Interaktivní procesy v nutričním poradenství

» Seznam fakult » FZS » UOP
Název předmětu Interaktivní procesy v nutričním poradenství
Kód předmětu UOP/TIPNP
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šedová Lenka, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Časový plán témat - semináře: 1. Role edukace pacienta v poradenství 2. Zásady komunikace 3. Verbální komunikace 4. Neverbální komunikace 5. Umění naslouchat 6. Terapeutická komunikace 7. Motivační rozhovory v poradenství 8. Aplikace rozhovorů, naslouchání v jednání 9.-10. Nácvik rozhovorů, naslouchání v nutričním poradenství

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět je zaměřen na osvojení schopnosti být dobrým posluchačem, respektovat partnera v komunikaci a ovlivňovat interpersonální vztahy i vztahy k sobě samému. Student/ka si rozšíří komunikativní kompetence, především schopnost adekvátně pojmout situaci a realizovat v ní své určité cíle, tedy přesné zvládnutí a aplikace taktiky a rétoriky. Připravit studenta tak, aby byl schopen/na realizovat své cíle v komplexních sociálních situacích, tj. ovlivňovat jednání partnera svými vlastními dovednostmi tak, aby bylo ve společné interakci dosaženo optimálního výsledku, dále i schopnost kontrolovat reakce druhých.
Student si osvojí osobnostně-sociální kompetence esociálně-psychologické povahy a využití schopnosti jejich aplikace v péči o pacienta.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
ústní, písemná, prezentace
Doporučená literatura
  • Bobek, Milan; Peniška, Petr. Práce s lidmi : učebnice poradenství, koučování, terapie a socioterapie pro pomáhající profese : s úvodem do filozofie práce s lidmi, systémových věd a psychologie. Vyd. 1. Brno : NC Publishing, 2008. ISBN 978-80-903858-2-5.
  • Plaňava, Ivo. Průvodce mezilidskou komunikací : přístupy, dovednosti, poruchy. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0858-2.
  • Prochaska, James O.; Norcross, John C.,; DiClemente, Carlo C.,; Fafejta, Ondřej. Změna k lepšímu : šestistupňový program pro překonání zlozvyků. Vydání první. Praha : Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1343-7.
  • Rosenberg, Marshall B.; Garcíová, Norma. Nenásilná komunikace : řeč života. Vyd. 1. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-447-2.
  • Schulz von Thun, Friedemann; Balcar, Karel. Jak spolu komunikujeme? : překonání nesnází při dorozumívání. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0832-9.
  • Soukup. Motivační rozhovory v praxi.
  • Šulistová R.,Trešlová M. PEDAGOGIKA A EDUKAČNÍ ČINNOST V OŠETŘOVATELSKÉ PÉČI. ISBN 9788073942465.
  • Vybíral, Zbyněk. Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. Vydání třetí. Praha : Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0869-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr