Předmět: Sandplay and Sandtray in Social Work

» Seznam fakult » FZS » USV
Název předmětu Sandplay and Sandtray in Social Work
Kód předmětu USV/ESISW
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Žižka Motlová Lenka, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Definition and terminology. Play therapy - history and current understanding in the context of social work. 2. Sandplay in social work - theoretical definition, ways of working. Self-experience. 3. Sandtray in social work - theoretical definition. Self-experience. 4. Self-experience at Sandbox - individual and group. 5. Phases of sessions in the context of working with the therapeutic Sandbox. 6. The therapeutic sandbox and its use within social work and social services. Sandbox and figures. 7. Emotions and feelings at the therapeutic Sandbox. 8. The role of the counsellor and therapist within Sandplay and Sandtray. 9. Sandplay and Sandtray - individual work. 10. Sandplay and Sandtray - group work. 11. Sandplay and Sandray - target group children and families. 12. Sandplay and Sandray - target group of adults. 13. Sandplay and Sandray - target group seniors. 14. Self-experience at Sandbox- individual and group.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Individuální příprava ke zkoušce
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 5 hodin za semestr
Výstupy z učení
Definition and terminology. Play therapy - history and current understanding in the context of social work. Sandplay in social work - theoretical definition, ways of working. Self-experience. Sandtray in social work - theoretical definition. Self-experience.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Seminární práce

The course is completed credit and oral exam. Terms of credit: 1. active participation in lectures and work at the therapeutic Sandbox including individual and group self-experience. 2. processing and presentation of a seminar paper on the assigned topic. After getting the credit students may complete oral exam. Oral exam: Students proceed to the oral exam after successfully obtaining credit by the deadline listed in the system STAG.
Doporučená literatura
  • International of Jungian Therapy (IJJST).
  • Sandboxes a figures for Sanbox.
  • Yournal of Sandplay therapy (JS).
  • Homeyer, L. E., & Sweeney, D. S. Sandtray therapy: A practical manual.
  • Mariana Foo, Lorraine R. Freedle. The effects of sandplay therapy on the limbic system and prefrontal cortex in women with generalized anxiety disorder,The Arts in Psychotherapy.
  • Wiersma, J. K., Freedle, L. R., McRoberts, R., & Solberg, K. B. A meta-analysis of sandplay therapy treatment outcomes. International Journal of Play Therapy.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr