Přednášky 1. Historie kvality zdravotních služeb, 2. Současné ošetřovatelství, 3. Ukotvení kvality zdravotních služeb v legislativě 4. Kvalita - kvalita služeb, kvalita ve zdravotnictví - - historie kvality v zavádění systému řízení kvality ve zdravotnictví 5. Tvorba systému jakosti ve zdravotnictví, systém řízení kvality ve zdravotnictví, 6. Program kontinuálního zvyšování kvality, 7. Akreditace zdravotnického zařízení, 8. Ukazatele kvality ve zdravotnictví (postup při sledování a zvyšování kvality a bezpečí, definice indikátorů, hlavní sledované procesy ve zdravotnickém zařízení, výstupy, analýza a nápravná a preventivní opatření, 9. Význam sledování kvality peče a bezpečí pacientů, nemocniční informační systém, interní hodnocení kvality a bezpečí, externí hodnocení kvality a bezpečí), 10. Standardy ošetřovatelské péče, 11. Edukace sester ve zdravotnictví, 12. Management řízení kvality (pojem management, funkce a procesy managementu), 13. Firemní kultura, 14. Souvislosti ekonomiky a zdravotnictví. Semináře 1. Význam standardů pro zlepšení kvality a efektivity zdravotních služeb 2. Základní charakteristika a typologie standardů kvality zdravotních služeb 3.- 8. Procedurální standardy kvality zdravotních služeb (Cíle a způsob poskytování zdravotních služeb, Ochrana práv osob, Smlouva o poskytování zdravotních služeb, Individuální plánování průběhu zdravotní služby, Dokumentace o poskytování zdravotní služby, Stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování zdravotní služby) 9.- 10. Personální standardy kvality zdravotních služeb rozvoj zaměstnanců) 11.-.14. Provozní standardy kvality zdravotních služeb (Místní a časová dostupnost poskytované zdravotní služby, Informovanost o poskytované zdravotní službě, Prostředí a podmínky, Nouzové a havarijní situace, Zvyšování kvality zdravotní služby)
|
-
Tomeš, Igor. Povinná sociální solidarita. Vydání první. Praha : Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-3835-5.
-
Tomeš, Igor. Sociální právo České republiky. Vyd. 1. Praha : Linde Praha, 2014. ISBN 978-80-7201-938-0.
-
Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.
|