Vyučující
|
-
Dvořáčková Dagmar, Mgr. Ph.D.
-
Vistořín Radek, Mgr.
-
Záleská Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Břízová Bohdana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Praxe ve zdravotních službách či v sociálních službách a službách souvisejících službách v rozsahu 2 týdny (80 hodin). Během praxe se student zúčastní 2 supervizních setkání (5 hodin). Jedná se o individuální praxi tzn. typ pracoviště (sociální služby a služby související nebo zdravotní služby) si volí student dle individuálního výběru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je implementovat získané teoretické znalosti do praktických dovedností v přímé práci s klienty v oblasti sociální práce ve zdravotních a sociálních službách. Student se seznámí s poskytovanými službami a metodami práce jednotlivých organizací. Nedílnou součástí odborné praxe je supervize. Cílem supervize odborné praxe je mj. naučit se používat reflexi a sebereflexi a přispět ke zvyšování profesního růstu studentů. V rámci supervize praxí je uplatňována podpůrná funkce, vzdělávací a řídící.
" chápou roli sociálního pracovníka resp. zdravotně-sociálního pracovníka a dalších odborníků v organizaci " umějí aplikovat metody a techniky sociální práce; " umějí aplikovat příslušné právní předpisy; " rozvíjejí účinnou komunikaci; " orientují se v situaci a potřebách klienta, umí posoudit jeho sociální situaci, vytvářet individuální plán spolupráce s klientem a volit vhodný způsob sociální intervence na základě akceptace a vzájemné spolupráce, " umějí získávat potřebné informace a dále je využívat ve prospěch klienta, " umějí vést základní dokumentaci o klientovi. " aktivně se zapojují do práce týmu; " orientují se v činnosti a rozumí hodnotám a cílům organizace; " dokážou pracovat na svém odborném růstu prostřednictvím zpětných vazeb, hodnocení, reflexe a sebereflexe " jsou schopni dokladovat a prezentovat svoji práci; " pracovat pod vedením supervizora /-ky na splnění cíle supervize, " aktivně spolupracovat v supervizní skupině, " využívat reflexi, hodnocení a získanou zpětnou vazbu pro svůj profesní a osobní růst, " využívat supervizi pro vyrovnávání se s náročnými situacemi na praxi, " poskytovat hodnocení a zpětnou vazbu supervizorovi /-ce a supervizní skupině
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Další požadavky na studenta: Student předkládá svému supervizorovi vypracované písemné výstupy z praxe založené v Portfoliu a supervizor tyto výstupy kontroluje. Student musí splnit tyto podmínky: - vykonání plánované praxe ve stanoveném termínu pro daný semestr v plném rozsahu - aktivní účast na povinných supervizích v rámci praxe - vytvoření a předložení portfolia s požadovanými písemnými výstupy
|
Doporučená literatura
|
-
GILLIOM, J., MONAHAN, T. SuperVision: An Introduction to the Surveillance Society. University of Chicago Press, 2012. ISBN 9780226924458.
-
Havrdová, Z., Hajný, M. Praktická supervize. Praha: Galén, 2008. ISBN 80-7262-532-1.
-
Havrdová, Z. Kompetence v praxi sociální práce. Praha: Osmium, 2008. ISBN 80-7262-532-1.
-
Hawkins, Peter; Shohet, Robin; Hartlová, Helena. Supervize v pomáhajících profesích. Vydání první. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-715-9.
-
KAVYA, R. The changing role of supervisors: From authoritative to supportive. Indian Journal of Public Health Research and Development, 2016. ISBN 09760245.
-
KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-922-4.
-
Matoušek, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. Třetí, aktualizované a doplněné vydání. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0213-4.
-
Vaska, Ladislav. Teoretické aspekty supervízie začínajúcich sociálnych pracovníkov. Vyd. 1. Bratislava : Iris, 2012. ISBN 978-80-89238-70-5.
|