Vyučující
|
-
Mojžíšová Adéla, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahové zaměření přednášek a seminářů: - Koordinovaná rehabilitace a kvalita života osob se zdravotním postižením - Metody reedukace, kompenzace a akceptace v sociální rehabilitaci - Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví ve vztahu ke koordinované rehabilitaci - Mezinárodní srovnání systémů "recovery" Studenti budou seznámeni s vědecko-výzkumným ukotvením koordinované rehabilitace v mezinárodním kontextu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Práce s textem (učebnicí, knihou), Individuální konzultace s vyučujícím
|
Výstupy z učení
|
Studijní předmět je zaměřen na koordinovanou rehabilitaci, pro kterou je zásadní holistické pojetí člověka, umožňující vnímat člověka jako bytost bio-psycho-sociální a spirituální, bránící tak redukcionismu, tedy opomenutí některé ze složek. Pro funkčnost koordinované rehabilitace je nezbytná kruhová podpora multidisciplinárního týmu odborníků. OSN rehabilitaci definuje jako proces, jehož cílem je umožnit osobám se zdravotním postižením, aby dosáhly a zachovaly si optimální fyzickou, smyslovou, intelektovou, psychickou a sociální úroveň svých funkcí, a dále jim poskytovat prostředky pro změnu jejich života k dosažení vyšší úrovně nezávislosti.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Esej
Esej v rozsahu 7 000 slov. Student v eseji rozpracuje vybrané aspekty koordinované rehabilitace, které úzce související s jeho tematem disertační práce. Důraz bude kladen na syntézu poznatků teoretických paradigmat s konceptem výzkumu a stavem poznání v této oblasti.
|
Doporučená literatura
|
|