Vyučující
|
-
Břízová Bohdana, Mgr. Ph.D.
-
Vistořín Radek, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Odborná praxe probíhá prostřednictvím exkurzí do organizací poskytujících zdravotní služby. Celková délka praxe je 2 týdny = 80 hodin. Během praxe se student zúčastní celkem 2 supervizních setkání. Jedná se o skupinovou formu supervize. V případě potřeby mohou studenti využít individuální supervizi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je implementovat získané teoretické znalosti do praktických dovedností v přímé práci s klienty v oblasti sociální práce ve zdravotních a sociálních službách. Student se seznámí s poskytovanými službami a metodami práce jednotlivých organizací. Zprostředkovat studentům zkušenost se zdravotními a sociálními postupy péče o pacienty/klienty, které existují nebo jsou uplatňovány v existujících organizacích, a podnítit snahu studentů o reflexi této zkušenosti.
" chápou roli sociálního pracovníka resp. zdravotně-sociálního pracovníka a dalších odborníků v organizaci " umějí aplikovat metody a techniky sociální práce; " umějí aplikovat příslušné právní předpisy; " rozvíjejí účinnou komunikaci; " orientují se v situaci a potřebách klienta, umí posoudit jeho sociální situaci, vytvářet individuální plán spolupráce s klientem a volit vhodný způsob sociální intervence na základě akceptace a vzájemné spolupráce, " umějí získávat potřebné informace a dále je využívat ve prospěch klienta, " umějí vést základní dokumentaci o klientovi. " aktivně se zapojují do práce týmu; " orientují se v činnosti a rozumí hodnotám a cílům organizace; " dokážou pracovat na svém odborném růstu prostřednictvím zpětných vazeb, hodnocení, reflexe a sebereflexe " jsou schopni dokladovat a prezentovat svoji práci; " pracovat pod vedením supervizora /-ky na splnění cíle supervize, " aktivně spolupracovat v supervizní skupině, " využívat reflexi, hodnocení a získanou zpětnou vazbu pro svůj profesní a osobní růst, " využívat supervizi pro vyrovnávání se s náročnými situacemi na praxi, " poskytovat hodnocení a zpětnou vazbu supervizorovi /-ce a supervizní skupině
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zápočet bude udělen supervizorem po splnění následujících podmínek: - vykonání praxe stanovené pro daný ročník v plném rozsahu (účast na exkurzích) - aktivní účast na povinných supervizích v rámci praxe - doložení písemné zprávy - vytvoření a předložení portfolia s profesionálními kompetencemi Student předkládá svému supervizorovi vypracované písemné výstupy z odborné praxe založené v Portfoliu a supervizor tyto výstupy kontroluje. Pokud jsou v těchto písemných výstupech nepřesnosti, supervizor na ně studenta upozorní a student provede opravu. Jestliže supervizor vrátí k opravě studentovi portfolio více než 2x, není možné považovat podmínky k zápočtu za splněné.
|
Doporučená literatura
|
-
GILLIOM, J. a MONAHAN, T. SuperVision: An Introduction to the Surveillance Society. University of Chicago Press, 2012. ISBN 9780226924458.
-
Havrdová, z. Hajný, M. Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-532-1.
-
Havrdová, Z. Kompetence v praxi sociální práce. Praha: Osmium, 2008. ISBN 80-7262-532-1.
-
Hawkins, P., Shohet, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-715-9.
-
KAVYA, R. The changing role of supervisors: From authoritative to supportive. Indian Journal of Public Health Research and Development, 2016. ISBN 09760245.
-
Kopřiva, K. Lidský vztah jako součást profese.
-
Matoušek, O. Metody a řízení sociální práce. Praha, Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0213-4.
|