Informace o studijním programu
«
Zpět
Fakulta
|
Filozofická fakulta (FFI)
|
Studijní program
|
Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (B0114A300094)
|
Studijní obor / Specializace
|
Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání pro střední školy
(B0114A300094/1 - 2020)
|
Stupeň získané kvalifikace
|
Bakalářský
|
Forma studia
|
Prezenční
|
Standardní doba studia
|
3 roky
|
Počet ECTS kreditů
|
180
|
Udělovaná kvalifikace
|
Bakalář (0)
|
Přístup k dalšímu studiu
|
Magisterský studijní program
|
Způsob ukončení
|
Státní závěrečná
|
Studijní a zkušební řád
|
URL
|
Fakultní koordinátor
|
Hrdá Jitka, Mgr.
|
E-mail: hrda@ff.jcu.cz
|
Telefon: +420 38 903 4826
|
Fax:
|
|
Klíčové studijní výstupy
|
Program Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání pro střední školy je koncipován jako studijní program pro sdružené studium symetrického typu, který obsahuje dva studijní plány maior a minor. Program tedy bude nabízen buď ve formě plánu maior, nebo ve formě plánu minor, doplněného vždy o symetricky pojatý studijní plán minor, resp. maior jiného bakalářského studijního programu se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (oblast Učitelství). Studium v tomto bakalářském programu tvoří celek s navazujícím magisterským programem Učitelství pro střední školy a společně jsou koncipovány jako komplexní strukturované studium (Bc. + Mgr.), jehož úspěšné zakončení vede k získání kvalifikace pedagogické pracovníka - učitele SŠ podle zákona č. 563/2004 Sb. Oba programy (Bc. + Mgr.) jsou předkládány k akreditaci zároveň. Struktura programů důsledně vychází z Rámcových požadavků na studijní programy, jejichž absolvováním se získává odborná kvalifikace k výkonu regulovaných povolání pedagogických pracovníků (Č. j. MŠMT-21271/2017-5a). V souladu s výše zmíněnými Rámcovými požadavky MŠMT zahrnuje bakalářský studijní program Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání pro střední školy předměty oborové přípravy, dále základy oborových didaktik, základní disciplíny pedagogicko-psychologické a povinnou asistentskou praxi, kterou student realizuje na vybrané střední škole. Realizovaná praxe je rozdělena mezi obě oborové složky (asistence učiteli při výuce předmětu) a pedagogicko-psychologický základ (asistence při výchovné práci učitele a jeho činnosti orientované na vedení žáka a třídního kolektivu). Současné pojetí učitelské přípravy je založeno na postupném rozvíjení jednotlivých kompetencí, potřebných k výkonu profese učitele. Hlavním cílem bakalářského programu Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání pro střední školy je proto připravit a motivovat studenty k nástupu do navazujícího magisterského studia učitelství pro střední školu a zároveň emancipovat základní oborové, oborově-didaktické, pedagogicko-psychologické a osobnostně-sociální kompetence, potřebné pro zastávání role asistenta učitele, vychovatele a po absolvování navazujícího studia učitele střední školy.
|
Specifické požadavky pro přijetí
|
nespecifikováno
|
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání
|
nespecifikováno
|
Kvalifikační požadavky a předpisy
|
nespecifikováno
|
Profil programu
|
nespecifikováno
|
Podmínky pokračování studia
|
nespecifikováno
|
Profesní profily absolventů s příklady
|
nespecifikováno
|
Garant oboru / specializace
|
unspecified
|
Seznam plánů oborů, které lze volit v kombinaci s vybraným oborem

Vyberte kombinaci, kterou chcete zobrazit.