Předmět: SZZ Management a marketing

« Zpět
Název předmětu SZZ Management a marketing
Kód předmětu KŘE/BZMME
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk čeština, angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
1. Podstata managementu 2. Plánování 3. Strategické řízení 4. Organizování 5. Vedení lidí a řízení lidských zdrojů 6. Motivace 7. Rozhodování 8. Manažerská komunikace 9. Podniková kultura 10. Kontrolování 11. Marketingový a manažerský informační systém 12. Podstata marketingu 13. Proces marketingového řízení 14. Marketingový výzkum 15. Segmentace trhu 16. Trhy spotřebitelů a organizací 17. Konkurence 18. Produkt 19. Cena produktu 20. Distribuce (místo) produktu 21. Promotion (propagace) produktu 22. Mezinárodní marketing 23. Podnik a podnikání 24. Založení podniku 25. Majetková a kapitálová výstavba podniku 26. Výnosy, náklady, výsledek hospodaření 27. Ceny 28. Zásobování 29. Výrobní činnost podniku 30. Investiční činnost podniku 31. Sanace, zánik a převzetí podniku Úplná verze okruhů SZZ je studentům dostupná na webu EF v části Informace pro končící ročníky.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Náplní daného předmětu je státní závěrečná zkouška z oblasti marktetingu, managementu a ekonomiky podniku. Student by měl v rámci státní zkoušky prokázat znalost základních pojmů, principů marktetingu, managementu a ekonomiky podniku a jejich aplikaci.
Student zná základní pojmy, teoretické principy a metody používané v oblasti ekonomiky podniku, managementu a marketingu. Získané teoretické znalosti je schopen v praxi.
Předpoklady
Management (KŘE - MANZ/QMANZ), Marketing (KOD - ZMA/KZMA), Ekonomika podniku (KEN - EP1/QEP1)
KOD/KZMA
----- nebo -----
KOD/YZMA
----- nebo -----
KOD/ZMA a zároveň KŘE/CMAN
----- nebo -----
KŘE/KAMAN
----- nebo -----
KŘE/MANZ
----- nebo -----
KŘE/MANZA
----- nebo -----
KŘE/QMANZ
----- nebo -----
KŘE/YMANZ a zároveň KEN/CEP
----- nebo -----
KEN/EP1
----- nebo -----
KEN/OEP1
----- nebo -----
KEN/QEP1

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Student musí prokázat znalost uceleného přehledu základních pojmů a principů ekonomiky podniku, managementu, marktetingu, reagovat na konkrétní dotazy a základní teoretické poznatky aplikovat na příkladech z praxe.
Doporučená literatura
  • Zákon č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích v platném znění.
  • Boučková, J. Markteting. Praha: C. H. Beck, 2003.
  • DONNELLY, J. H., GIBSON, J. L., IVANCEVICH, J. M. Management. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-7169-422-3.
  • Horáková, H. Strategický marketing. Praha, 2003. ISBN ISBN 80-247-0447-.
  • Kotler, P., & Armstrong, G. Principles of marketing (15th ed). Upper Saddle, N.J: Pearson, 2014.
  • KRUTINA, V., & NOVOTNÁ, M. Ekonomika podniku: (cvičení). (3., aktualiz. a rozš. vyd., 136 s.). České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Ekonomická fakulta., 2014.
  • MAREK, P. Studijní průvodce financemi podniku. Praha: Ekopress, 2009. ISBN 978-80-86929-49-1.
  • ROBBINS, S.P., COULTER, M. Management. Upper Saddle River : Pearson Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-13-209071-1.
  • Řehoř, P. a kol. Management. České Budějovice: Ekonomická fakulta, 2018.
  • Synek, M., & Kislingerová, E. Podniková ekonomika. Praha: C. H. Beck, 2010.
  • Švarcová, M. Markteting - Grafická podpora přednášek. Zeleneč: Profess Consulting, 2012.
  • Švarcová, M. Základní principy marketingu. Praha: Idea servis, 2016. ISBN 978-80-85970-87-6.
  • VEBER, J. a kol. Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Praha: Management Press, 2009, 734 s.. 2009. ISBN 978-80-7261-200-0.
  • WÖHE, G., KISLINGEROVÁ, E., & MAŇASOVÁ, Z. Úvod do podnikového hospodářství. (2. přeprac. a dopl. vyd., xxix, 928 s.). Praha: C. H. Beck., 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Ekonomická fakulta Studijní plán (Verze): Ekonomická informatika (4) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Ekonomická fakulta Studijní plán (Verze): Strukturální politika EU pro veřejnou správu (4) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Ekonomická fakulta Studijní plán (Verze): Ekonomická informatika (4) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní