|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / 085E
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
085E
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Introduction into biomedicine
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|1,5|2|2,5|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
V každém akademickém roce, jen v zimním semestru.
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|1,5|2|2,5|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
The main course objective is to initiate students into the broad research field of biomedicine, which involves not only wide range of interconnected research disciplines, but is one of the most developing and growing area of industry, focused on human health. This makes biomedicine very attractive and perspective field of study. Students will familiarize themselves with main areas and trends in biomedical research, basic principles of human body functioning at organismal, tissue, cellular, molecular and biochemical level. Chosen human pathological states or diseases will be used to show the interconnection among various biomedical disciplines. Ethical and legal aspects of biomedical and clinical research will be discussed. The course should prepare students for further, more specialized subjects and should enable them to think about individual biological processes in broader perspective.
|
Požadavky na studenta
|
Povinné v prvním semestru bakalářského oboru Biomedicínská laboratorní technika.
Absolvování testu s minimem 50% bodů.
Vypracování semestrální práce
Prezentace vybraného odborného článku na cvičeních.
|
Obsah
|
1. Co je biomedicína? Úvodní seznámení s oborem, kde se potkává biologie s medicínou, historie oboru, významné milníky a objevy.
2. Hlavní oblasti a trendy biomedicínského výzkumu, propojení základního výzkumu s vývojem nových technologií, léčebných a diagnostických postupů, specifika klinického výzkumu, biomedicínský průmysl, možnost uplatnění v oboru
3. Základy fungování lidského těla anatomie, fyziologie, homeostáze vs. patologie
4. Základy buněčné biologie a genetiky člověka, epigenetická regulace, genetická onemocnění
5. Přehled biochemie člověka, metabolické děje respirace, katabolismus, anabolismus, biomakromolekuly, související patologie
6. Základy molekulární biologie člověka centrální dogma, buněčná signalizace
7. Imunitní systém člověka vrozená imunita, zánět, buněčná x humorální imunita
8. Imunitní systém člověka - specifická imunita, antigeny, alergie, cytokiny, chemokiny.
9. In vitro a in vivo modely lidských onemocnění I dýchací, trávicí a vylučovací soustava
10. In vitro a in vivo modely lidských onemocnění II kosterní a pohybový systém, kůže
11. In vitro a in vivo modely lidských onemocnění III endokrinní, nervová soustava, imunitní systém, oběhová soustava
12. Civilizační choroby, metabolický syndrom, nádorová onemocnění, kardiovaskulární onemocnění, infekční choroby
13. Projekt a pokus v experimentální biomedicíně jak navrhnout projekt, etické a právní aspekty v klinickém a biomedicínském výzkumu
Cvičení bude vedeno formou tzv. journal clubu. Studenti si vyberou z připravené nabídky vědecký článek z různých oblastí biomedicínského výzkumu a připraví prezentaci, kde představí téma, metodiku, výsledky a závěry výzkumu. Cílem je naučit studenty pracovat s vědeckou literaturou a nalézt v ní podstatné informace. Podmínkou zápočtu bude absolvovaná prezentace a formou rešerše vypracovaná semestrální práce na zadané téma.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kindt TJ., Goldsby R.A., Osborne B.A. Kuby Immunology (6th ed.), W.H. Freeman and Copany, New York 2007, 574.
-
Doporučená:
Alberts, B., Bray, D., Lewis, J., Raff, M., Roberts, K., Watson, J.D. Molecular Biology of the Cell. Garland Publishing, Inc. NY, 1998. ISBN 0-8153-1620-8.
-
Doporučená:
OWEN, Judith A., Jenni PUNT a Sharon A. STRANFORD. Kuby immunology. Seventh edition. International edition. New York: W.H. Freeman and Company, 2013. ISBN 978-1-4641-3784-6..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
40
|
Semestrální práce
|
40
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Účast na výuce
|
56
|
Příprava na zkoušku
|
40
|
Celkem
|
196
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalost biologie lidského těla na úrovni střední školy. |
Získané způsobilosti |
Studenti znají hlavní oblasti a trendy biomedicínského výzkumu
Studenti rozumí základním principům fungování lidského těla, a to na úrovni organizmální, tkáňové, buněčné i molekulární a biochemické. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Práce s textem (učebnicí, knihou)
- Projekce (statická, dynamická)
- Individuální příprava ke zkoušce
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Seminární práce
|
|
|
|