|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / 722
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
722
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Klinická biochemie II
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
12 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|1,5|2|2,5|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
V každém akademickém roce, jen v zimním semestru.
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|1,5|2|2,5|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOB/722
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KME/743
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KOB/860, OKB/860
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést do problematiky některých specializovaných oborů klinické biochemie (biochemie kritických stavů) a specializovaných biochemických vyšetření. Podat přehled patobiochemie některých populačních onemocnění (ateroskleróza, diabetes, nádorová onemocnění).
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Obsah přednášek: Vlastnosti laboratorní metody - opakování. Bílkoviny krevní plazmy. Laboratorní vyšetření jater. Hyperbilirubinémie. Funkční vyšetření ledvin. Základní laboratorní vyšetření moče. Laboratorní vyšetření metabolismu vody a minerálů, acidobazická rovnováha. Laboratorní diagnostika infarktu myokardu. Diabetes mellitus. Laboratorní vyšetření mozkomíšního moku. Laboratorní vyšetření v graviditě. Zvláštnosti laboratorního vyšetření v dětském věku a ve stáří. Laboratorní diagnostika nádorových onemocnění. Laboratorní diagnostika nutričního stavu, enterální a parenterální výživa. Patogeneze a patobiochemie aterosklerózy a kardiovaskulárních onemocnění. Metabolismus lipoproteinů a patobiochemie dyslipoproteinémií.
Obsah cvičení: Stanovení vybraných parametrů metabolismu lipoproteinů. Vypracování protokolu. Seznámení se základními problémy přípravy a designu klinických studií ? diskuse.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Češka R. et al.: Cholesterol a ateroskleróza, léčba dyslipidémií. 4. vyd. Praha, Triton 2012.
-
Doporučená:
Jabor A. et al.: Vnitřní prostředí. Praha, Grada 2008.
-
Doporučená:
Racek J. et al.: Klinická biochemie. 2. vyd. Praha, Galén a Karolinum 2006.
-
Doporučená:
Zima T. et al.: Laboratorní diagnostika. 2. vyd. Praha, Galén 2009.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
30
|
Exkurze
|
16
|
Příprava na zkoušku
|
50
|
Domácí příprava na výuku
|
40
|
Celkem
|
136
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Výhodou je absolvování Klinické biochemie I. |
Získané způsobilosti |
Student se obeznámí se základníma vyšetřovacíma metodami v klinické laboratoři, jakými je např. vyšetření moče, jater, srdce, mozkomíšního moku. Student se seznámí s diagnostikou diabetes mellitus, nádorových onemocnění, aterosklerózy a pod.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|