|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / 729
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
729
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Infekční lékařství
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
15 / -
|
0 / -
|
5 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|1,5|2|2,5|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
V každém akademickém roce, jen v letním semestru.
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|1,5|2|2,5|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KPA/481 a KPA/603
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je (pro budoucího laboratorního pracovníka) získat: - přehled o rozmanitosti infekcí (nikoli znalostí nutných k léčení) - představu o odlišnostech v myšlení klinického lékaře (na rozdíl od laboratorního pracovníka), jeho způsobu získávání informací (a jejich povaze) a určitý návod, jak s klinikem komunikovat - představu o diferenciálně diagnostickém procesu a vývoji klinické diagnózy v reálném čase - přesvědčení o nutnosti spolupráce/komunikace mezi klinikem a laboratorním pracovníkem - z toho plynoucí inteligentní odběr (volba metod, vlastní odběr, alikvotace) a cílené zpracování biologického materiálu k průkazu vyvolávajícího mikroorganismu, stanovení jeho citlivosti vedoucí k volbě cílené chemoterapie.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Obsah přednášky: 1. Obecné poznatky: interakce mikroorganismus- makroorganismus , infekční nemoc jako jedna z mnoha jejích možností. Základy patogeneze infekční nemoci. Symptom, syndrom, nemoc. Principy diagnózy infekční nemoci, odlišný úhel pohledu klinika a laboratorního pracovníka. 2. Léčba infekčních nemocí: chemoterapie, další komplexní péče o nemocného 3. Infekce kůže a kožní projevy celkových infekcí 4. Infekce zažívacího traktu (průjmová onemocnění) 5. Infekce jater (hepatitidy) 6. Infekce ledvin a močových cest 7. Infekce dýchacího traktu (respirační) a tuberkulóza 8. Infekce centrální nervové soustavy (neuroinfekce) 9. Infekce srdce a cév 10. Infekce kostí a kloubů 11. Sepse 12. HIV/AIDS 13. Některá parazitární onemocnění 14. Infekce u zvláštních skupin nemocných: imunodeficit, polymorbidita, podvýživa, cizí těleso v těle, stáří, gravidita
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Beneš a kolektiv: Infekční lékařství Galén 2009 (rozsáhlá základní učebnice oboru).
-
Doporučená:
Václav Dostál a kol.: Infektologie, skripta Karolinum, 2004.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
28
|
Příprava na zkoušku
|
30
|
Účast na výuce
|
28
|
Celkem
|
86
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Žádné specifické předpoklady nejsou nutné. |
Získané způsobilosti |
Student bude mít znalosti o průběhu infekčního onemocnění v lidském těle, různých typech infekcí a jejich léčbě. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|