|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPD / KZPVČ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPD
/
KZPVČ
|
Akademický rok
|
2015/2016
|
Akademický rok
|
2015/2016
|
Název
|
Základy pedagogiky volného času
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
5
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
35 / 300
|
10 / 200
|
3 / 5
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|1,5|2|2,5|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|1,5|2|2,5|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KPD/ZPVČ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět navazuje na teoretickou reflexi fenoménu "volný čas" v předmětu Nauka o volném čase. Je však více zaměřen na "pedagogické zhodnocování" volného času (Hofbauer). Zvláštní důraz je kladen na obecné cíle a specifické metody pedagogiky volného času, jak je teoreticky prezentuje H. Opaschowski a v konkrétnější podobě naši autoři (Pávková, Hofbauer).
|
Požadavky na studenta
|
seminární práce v rozsahu 8-10 stran (odborná reflexe problematiky souvisejici s PVČ)
ústní zkouška
Hodnocení:
Celkově je možné získat 100 bodů, z toho 50 za seminární práci a jeji prezentaci, 50 u zkoušky (rozprava na odborné téma z PVČ).
Pozn. seminární práce se odevzdává přes systém odevzdej.cz 1 týden před termínem zkoušky, nejpozději do termínu uvedeného v odevzdávárně.
|
Obsah
|
1) pedagogika volného času jako odpověď na "problém volného času" (západní Evropa)
2) Freizeitpädagogik" a "leisure studies" (německá a anglosaská oblast; pedagogika a/nebo rekreologie)
3) tradice pedagogiky volného času v ČR a na Slovensku (pokračování tzv. "mimoškolní pedagogiky")
4) volný čas dětí a mládeže - výsledky výzkumů a z toho vyplývající priority pedagogiky volného času
5) cíl pedagogiky volného času (z hlediska integračního pojetí volného času H. Opaschowského)
6) specifické metody pedagogiky volného času - přehled (informativní poradenství, komunikativní animace, participativní plánování)
7) sportovní a zájmová činnost dětí a mládeže v ČR
8) práce s mládeží z hlediska legislativy ČR
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pávková, J. et al. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
-
Základní:
Kaplánek, M.:. PVČ 1. Výukové CD..
-
Základní:
KAPLÁNEK, M. Specifické přístupy a metody pedagogiky volného času. In Výchova a volný čas.. České Budějovice, 2006.
-
Základní:
HOFBAUER, B. Vývoj, současný stav a výhled pedagogiky volného času v České republice. In Výchova a volný čas. Sborník příspěvků 1. mezinárodní konference o výchově a volném čase.. České Budějovice, 2006.
-
Základní:
Vážanský, M. Základy pedagogiky volného času.. Brno: Print-Typia, 2001. ISBN 80-863-8400-4.
-
Doporučená:
Hofbauer, B.:. Děti, mládež a volný čas. Praha, Portál, 2004.
-
Doporučená:
Sak, P. Proměny české mládeže. Česká mládež z pohledu sociologických výzkumů. Praha, Petrklíč, 2000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti se setkávají s různými přístupy k pedagogice volného času, učí se tyto přístupy srovnávat a vytvářet jejich syntézu. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Seminární práce
|
|
|
|