|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UAC / VPŘ70
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UAC
/
VPŘ70
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Akademický rok
|
2016/2017
|
Název
|
Círk. správa na jihu Čech v novověku
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Církevní správa na jihu Čech v novověku a její písemnosti
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
4 / 50
|
13 / 50
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Prohloubení dosavadních znalostí z dějin správy a z novověké diplomatiky, přehled o speciální problematice vývoje písemných dokumentů a organizace, fungování, vývoje a proměn církevní správy na území jižních Čech.
|
Požadavky na studenta
|
Znalosti o teorii diplomatiky, velmi dobrá znalost českého, německého a latinského jazyka.
|
Obsah
|
1. Církevní správa na jihu Čech před rokem 1700 2. Nová organizace prostoru, vznik a vývoj sítě vikariátů 3. Osoby a osobnosti 1700-1750 4. Kdo byl duchovní - kněz, intelektuál, úředník nebo státní zaměstnanec? 5. Tereziánské reformy a první zásahy absolutistického státu do církevní správy 6. Vztah mezi krajským a vikariátním úřadem - instituce versus korporace? 7. Josefinské reformy a další zásahy státu do církevní správy 8. Vztah mezi zemským guberniem a konzistoří - státní moc contra velmoc? 9. Osoby a osobnosti 1750-1800 10. Písemná kultura církevní správy v předtereziánském období 11. Vliv byrokratizace a institucionalizace státních úřadů na změny v úřadování církevní správy a její písemnosti 12. Nové úkoly - nové typy dokumentů 13. Církevní správa na prahu nové doby, duchovní v roli státního byrokrata 14. Doznívání reformní činnosti v letech 1800-1850, církevní správa a počátek liberalizace v české společnosti
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Lenka Martínková. Archivy far a vikariátů. Pelhřimov, 2005.
-
Doporučená:
František Krásl. Arnošt hrabě Harrach, kardinál sv. církve římské a kníže arcibiskup pražský. Praha, 1886.
-
Doporučená:
Antonín Podlaha. Dějiny arcidiecése pražské od konce století XVII. do počátku století XIX. Praha, 1917.
-
Doporučená:
Lenka Martínková. Dějiny pelhřimovského děkanství v letech 1620 až 1790. Pelhřimov, 2001.
-
Doporučená:
Eduard Winter. Josefinismus a jeho dějiny. Praha, 1945.
-
Doporučená:
Rudolf Svoboda. Pastores boni?. České Budějovice, 2005.
-
Doporučená:
Pavla Stuchlá. Prachatický vikariát 1676-1750. Vybrané otázky církevní správy. Praha, 2004.
-
Doporučená:
Lenka Matínková. Slasti a strasti sufragána. Vodňany, 2008.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalosti o teorii diplomatiky, velmi dobrá znalost českého, německého a latinského jazyka.
|
Získané způsobilosti |
Samostatná badatelská práce ve studované oblasti, možnost užší specializace výzkumu. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Práce s textem (učebnicí, knihou)
- Projekce (statická, dynamická)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|