|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / 087
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
087
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Molekulární imunologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
5 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|1,5|2|2,5|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
V každém akademickém roce, jen v letním semestru.
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|1,5|2|2,5|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KME/216
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmětem kurzu je seznámení se s molekulárními mechanizmy vrozené a adaptivní imunity. Budou poskytnuty nezbytné základy umožňující pochopení komplexních buněčných interakci během imunitní odpovědi.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
- 1. Přehled základních funkcí přirozené a získané imunity, typy imunitních buněk, regulace imunitního systému.
- 2. Přirozená imunita charakterizace patogénních motívů (PAMPs) a motívů associavaných s nebezpečím (DAMPs) jako základních spouštěčů immunitní odpovědi.
- 3. Receptory rozeznávající patogenní motivy (PAMPs) jejich rozdělení, struktura a specifita (TLR, NLR, RLR, CLR), efektorové mechanizmy přirozené imunity - fagocytoza, ostatní receptory na buňkách přirozené imunity (scavengerové a komplementové receptory).
- 4. Receptory na T a B lymfocytech a jejich aktivace antigenem, MHC I a II molekuly, prezentace antigenu, efektorové mechanismy získané imunity.
- 5. Rozdělení a vlastnosti T lymfocytů, polarizace imunitní odpovědi.
- 6. Přenos signálů od receptorů imunitního systému- základní principy signální transdukce.
- 7. Signalizace asociovaná s PRR a zánětem.
- 8. Signalizace spouštěná vazbou antigenu na receptory T a B lymfocytů, receptory cytokinů a jejich aktivace.
- 9. Vývoj lymfocytů, přeskupování receptorových genů.
- 10. Adhezivní molekuly a recirkulace lymfocytů.
- 11. Design experimentů pro studium imunitní odpovědi na infekci.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Abbas A.K., Lichtman A.H., Pillai S.: Cellular and Molecular Immunology (8th ed.), Elsevier 2015, 544..
-
Doporučená:
Murphy K., Travers p., Walport M.: Janewayś imunology (7th ed.), Garland Science, Taylor & Francis Group, LLC, New York 2008, 887..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
4
|
Účast na výuce
|
26
|
Příprava na zkoušku
|
50
|
Celkem
|
80
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
povinná prerekvizita - Imunologie KME/216 |
Získané způsobilosti |
Student bude mít přehled o vlastnostech imunitního systému. Student pochopí fungování přirozené a získané imunity, obeznámí se s jednotlivými typy imunitních buněk a jejich funkcí a také s regulací imunitního systému.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|