|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KME / 726
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KME
/
726
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Hematologie II.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
14 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|1,5|2|2,5|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
V každém akademickém roce, jen v letním semestru.
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|1,5|2|2,5|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOB/726
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KME/724
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KOB/860, OKB/860
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Pokročilá hematologie hemopatologie, interpretace výsledků laboratorních vyšetřovacích metod v klinické hematologii.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Obsah přednášek: 1. Krvetvorba - původ krevních buněk, krvetvorné orgány, patologie -interpretace. Červené krvinky - diferenciace, maturace, poruchy interpretace. 2. Granulocyty - diferenciace, maturace, patologie interpretace. 3. Lymfocyty - diferenciace, maturace, patologie a korekce poruch. Trombocyty - vývoj, patologie a interpretace. 4. - 5. Anemie; interpretace laboratorních nálezů v kontextu klinických projevů. 6. Akutní leukemie, diagnostika. 7. Chronická myeloidní leukemie, polycythaemia vera, myelofibróza, esencialni trombocytopenie 8. Lymfoproliferativní choroby, nenádorové poruchy bílé řady. 9. - 10. Poruchy krevního srážení, interpretace patologickych laboratorních nálezů. 11. Separace a konzervace krevních komponent, hemoterapie. 12. Imunohematologie 13. Sérové znaky a izoenzymy. 14. Transplantace kostní dřeně, podpůrná laboratorní hematologická vyšetření. Obsah cvičení: Hematologické laboratorní metody v rutinním provozu krajské nemocnice, vedle běžného propvozu je důraz kladen na koagulační testy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Friedman B.: Hematologie v praxi. Galén, Praha 1994.
-
Doporučená:
Hoffbrand, A. V., Pettit, J. E. : Clinical Haematology, Sandoz, Basel, 1988.
-
Doporučená:
Smetana, K. a sp. : Hematologie a transfuziologie I, IVZ Praha, 1992.
-
Doporučená:
T. Kozák (ed. ) Hematologie v: Vnitřní lékařství IIIb (M. Anděl a spol. ), Galen Praha, 2001.
-
Doporučená:
Vaňásek, J. a sp. : Hematologie a transfuziologie II, IVZ Brno, 1992.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
40
|
Příprava na zápočet
|
30
|
Příprava na zkoušku
|
40
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Celkem
|
140
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Základní znalosti cévního systému. |
Získané způsobilosti |
Student bude ovládat proces krvetvorby a bude mít přehled o složení krve. Bude se orientovat v krevních onemocněních a jejich následné léčbě. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Demonstrace
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|