|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UCH / 031
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UCH
/
031
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Obecná a fyzikální chemie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
21 / -
|
5 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|1,5|2|2,5|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
V každém akademickém roce, jen v letním semestru.
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|1,5|2|2,5|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
UMB/010 nebo UMB/010K
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
EAE/110, KBE/110, KEO/110, KFR/630, KMF/036, KMF/048, MCH/036, MCH/110, RFR/630, UCH/450
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
(4,08)
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout orientaci v partiích fyzikální chemie nejvíce souvisejících s biologickými obory.
|
Požadavky na studenta
|
Ke složení zkoušky je třeba získat 50 % bodů v písemné kombinované zkoušce.
Osnova hlavních bodů pro zkoušku k jednotlivým probíraným okruhům je k dispozici na MOODLE
|
Obsah
|
Obsah přednášky:
- základní pojmy: látky a směsi látek, fyzikální a chemické vlastnosti, jednotky měření, ...
- základní koncepty představ o atomech, molekulách, iontech,
- molekulární struktura a moderní teorie kovalentní vazby,
- mezimolekulární síly, jejich vliv v biol. systémech
- interakce elektromagnetického záření s molekulami, metody založené na těchto interakcích
(UV, VIS, IR, NMR, MRI, CT, PET, fluorescenční metody )
- fyzikálně chemické vlastnosti látek, koligativní vlastnosti, fázové diagramy
- základy termodynamiky (chemická rovnováha, spontánní procesy, změny stavových funkcí)
- acidobazické rovnováhy, pufry
- elektrochemie, spontaneita redox reakcí, potenciometrie, konduktometrie
- chemická kinetika - závislost rychlosti na koncentraci reag. látek, závislost koncentrace reaktantů
na čase, závislost rychlostních konstant na teplotě, reakční mechanismus, homogenní a
heterogenní katalýza
- vlastnosti membrán, Donnanův potenciál
- koloidní látky - optické a kinetické vlastnosti
- adsorpce - desorpce, chromatografické separační metody
- elektroforéza - použití pro separaci biologických makromolekul
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Chemistry Virtual Textbooks, http://www.chem1.com/acad/webtext/virtualtextbook.html, únor 2010..
-
Doporučená:
J. Crowe, T. Bradshaw, P. Monk: Chemistry for the Biosciences, Oxford University Press 2006..
-
Doporučená:
P. Atkins, J de Paula: Elements of physical chemistry, 4th edition, Oxford University Press 2005..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
42
|
Příprava na zkoušku
|
80
|
Domácí příprava na výuku
|
13
|
Celkem
|
135
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
žádné speciální předpoklady - očekávají se znalosti středoškolské chemie |
Získané způsobilosti |
Studenti rozumí principům obecné chemie a základům fyzikální chemie.
Studenti jsou schopni aplikovat tyto principy na řešení jednoduchých problémů (výpočty, odvození).
Studenti rozumí použití základních fyzikálně chemických principů ve vybraných experimentálních technikách používaných v biologických a medicínských aplikacích. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Demonstrace
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|