|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UMB / 010
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UMB
/
010
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Akademický rok
|
2018/2019
|
Název
|
Matematika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
83 / -
|
11 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|1,5|2|2,5|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
V každém akademickém roce, jen v zimním semestru.
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|1,5|2|2,5|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
UMB/CV564 a UMB/564 a UMB/565
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
FFZ/664, KFZ/664, KMF/031, MCH/031, UMB/CV574, UMB/CV574, UMB/565, UMB/574, UMB/578, UMB/578U, UMB/585, UMB/737
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Hodnocení předmětu studenty
|
Tato varianta přemětu nebyla doposud v SHK hodnocena nebo se hodnocení účastnilo méně než 10% studentů předmětu.
Ostatní hodnocení
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty se základy maticového a diferenciálního počtu.
|
Požadavky na studenta
|
Pro absolvování kurzu je nutný zápočet ze cvičení a úspěšné složení zkoušky.
Pro zápočet je nutná dostatečná účast na cvičeních a dostatečná průměrná úspěšnost (55%) v krátkých testech na cvičeních.
Zápočet je nutnou podmínkou vykonání zkoušky.
Zkouška je písemní a je úspěšná při dosažení 55% z testu.
|
Obsah
|
Obsah přednášky:
1. Funkce a relace, graf funkce, inverzní funkce, operace s funkcemi, trigonometrické funkce, mocninná funkce, exponenciální funkce, logaritmická funkce
2. Limita funkce, spojitost funkce, asymptoty funkce
3. Derivace funkce, pravidla pro počítání derivací, derivace součtu, součinu, podílu, složené funkce, mocninné funkce, trigonometrických funkcí, derivace implicitně definovaných funkcí, derivace vyšších řádů
4. Aplikace derivace, funkce klesající a rostoucí, konvexní a konkávní, inflexní bod, lokální extrém, nutné a postačující podmínky pro lokální extrém
5. Lineární algebra: matice, determinant, řešení soustavy lineárních rovnic.
6. Primitivní funkce. Integrace elementárních funkcí, metody integrace per partes, integrace racionálních funkcí.
7. Použití integrálu, obsah plochy, objemy těles.
Obsah cvičení:
Procvičování látky na příkladech
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hrubý D, Kubát J. Matematika pro gymnázia. Diferenciální a integrální počet. Praha, 2008. ISBN 978-80-7196-363-9.
-
Doporučená:
Odvárko O. Matematika pro gymnázia. Funkce, 2008. 2008. ISBN 80-7196-164-7.
-
Doporučená:
Charvát J., Zhouf J. Matematika pro gymnázia. Rovnice a nerovnice. ISBN 807196154X.
-
Doporučená:
Bušek I., Calda E. Matematika pro gymnázia. Základní poznatky. Praha, 2008. ISBN 978-80-7196-366-0.
-
Doporučená:
Dostálková I. Matematika 0. České Buějovice, 1992.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
60
|
Příprava na zkoušku
|
10
|
Příprava na zápočet
|
10
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Celkem
|
110
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
středoškolské znalosti matematiky |
Získané způsobilosti |
orientace v datech a procesech různých oborů |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Analýza výkonů studenta
- Průběžné hodnocení
|
|
|
|