Fakulta | Pedagogická fakulta (FPE) | ||||
---|---|---|---|---|---|
Studijní program | Oborové studium se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni základní školy (B0114A300110) | ||||
Studijní obor / Specializace | Historie se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ (BZ004/0 - 2020) | ||||
Stupeň získané kvalifikace | Bakalářský | ||||
Forma studia | Prezenční | ||||
Standardní doba studia | 3 roky | ||||
Počet ECTS kreditů | 180 | ||||
Udělovaná kvalifikace | Bakalář (0) | ||||
Přístup k dalšímu studiu | Magisterský studijní program | ||||
Způsob ukončení | Státní závěrečná | ||||
Studijní a zkušební řád | URL | ||||
Fakultní koordinátor |
|
||||
Klíčové studijní výstupy | Studium v tomto bakalářském programu tvoří celek s navazujícím magisterským programem Učitelství pro 2. stupeň základní školy a oba programy jsou společně koncipovány jako komplexní strukturované studium (Bc. + Mgr.), jehož úspěšné zakončení vede k získání kvalifikace učitele 2. stupně ZŠ podle zákona č. 563/2004 Sb. Oba programy (Bc. + Mgr.) jsou proto předkládány k akreditaci zároveň. Struktura programů vychází z Rámcových požadavků na studijní programy, jejichž absolvováním se získává odborná kvalifikace k výkonu regulovaných povolání pedagogických pracovníků (Čj. MSMT-21271/2017-5a). Hlavním cílem studia na úrovni bakalářského studijního programu je připravit absolventy tak, aby se stali odborníky na vzdělávání v rámci zvolených specializací odpovídajících budoucím aprobačním předmětům učitele 2. stupně základní školy. Zařazení oborových didaktik (metodik), pedagogicko-psychologických disciplín a asistentské praxe již v bakalářském studiu pak zajišťuje to, že absolventi budou schopni uvažovat o poznatcích získaných studiem oborových předmětů ve vztahu k jejich praktickému využití v pedagogické praxi, např. ve výchovné práci či v roli asistenta pedagoga na základní škole (Pozn.: dle zákona o pedagogických pracovnících 563/2004 Sb. mohou absolventi bakalářské části učitelské přípravy zastávat pozice asistenta pedagoga, resp. vychovatele). Na bakalářské úrovni je cílovou hodnotou dosažení způsobilosti studenta asistovat učiteli při práci s žáky. Významná je také motivace studentů k nástupu do navazujícího magisterského studia tak, aby mohli své poznatky po absolvování magisterského studia využít ve výuce svých aprobačních předmětů na základní škole. | ||||
Specifické požadavky pro přijetí | nespecifikováno | ||||
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání | nespecifikováno | ||||
Kvalifikační požadavky a předpisy | nespecifikováno | ||||
Profil programu | nespecifikováno | ||||
Podmínky pokračování studia | nespecifikováno | ||||
Profesní profily absolventů s příklady | nespecifikováno | ||||
Garant oboru / specializace | unspecified |
Vyberte kombinaci, kterou chcete zobrazit.